ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

فسفر بسوزان؛ معرفی بهترین بازی های معمایی برای موبایل

شاید تا به حال این سوال به ذهن شما هم خطور کرده باشد که با وجود ژانرهای متفاوتی که سازندگان بازی‌های موبایل به آن‌ها روی آورده‌اند، کدام سبک است که روی موبایل‌ها حتی بهتر از ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۶ مرداد ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۰

شاید تا به حال این سوال به ذهن شما هم خطور کرده باشد که با وجود ژانرهای متفاوتی که سازندگان بازی‌های موبایل به آن‌ها روی آورده‌اند، کدام سبک است که روی موبایل‌ها حتی بهتر از کنسول‌ها و پی سی ها جواب می‌دهد؟

جواب من به این سوال بازی‌های معمایی یا پازلی خواهد بود. از آنجایی این سبک بازی‌ها ایده محور هستند و هدف آن‌ها این است که یک چالش ذهنی پیش روی شما قرار بدهند، هم قشر سنی وسیع‌تری را درگیر کرده و هم به پلتفرمی نیاز دارند که افراد بیشتری به آن دسترسی داشته باشند. احتمالا همین نکات موبایل‌ها را به انتخاب بهتری برای توسعه و انجام بازی‌های معمایی تبدیل می‌کنند.

از آنجا که این مساله بر سازندگان بازی پوشیده نیست، با سر زدن به مارکت‌های اپلیکشین با سیل عظیمی از بازی‌های معمایی روبه رو می‌شوید که نام‌های درخشانی هم بین آن‌ها به چشم می‌خورد. از بازی‌های ساده با گرافیک ابتدایی گرفته تا بازی‌هایی که گرافیک و تصویرپردازیشان چیزی کم از عناوین سبک‌های دیگر ندارد. در این مطلب چند نمونه از بهترین بازی های معمایی موبایل را به شما معرفی می‌کنم تا در صورتی که قصد فسفر سوزاندن دارید این بازی‌ها را هم مدنظر داشته باشید.

Gorogoa

بهترین بازی های معمایی موبایل

بازی ای که به جای پیروی از فرمول‌های متداول سبک معمایی، طرحی نو در انداخته و از هنر و خلاقیت برای خلق یک بازی پازلی به یاد ماندنی بهره گرفته است. در این بازی که تصاویر آن تماما به دست یک هنرمند نقاشی شده است، تصاویری ثابت پیش روی شما قرار داده می‌شود که باید با ترکیب درست آن‌ها معماهای هر مرحله را حل کنید. بازی برای کنسول ها و پی سی هم منتشر شده و یکی از عناوین منتخب سردبیر در گوگل پلی هم هست.

Gorogoa

Gorogoa

سازنده: Annapurna Interactive قیمت: 4.78 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 96/630.7 مگابایت زبان:

Hello Neighbor

بهترین بازی های معمایی موبایل

اگر به بازی Neighbors From Hell علاقه داشتید حتما Hello Neighbor هم می‌تواند نظرتان را به خود جلب کند. در این بازی همسایه‌ای دارید که در خانه‌اش کارهای مشکوک و عجیب و غریبی انجام می‌دهد و همین کنجکاوی شما را تحریک کرده و می‌خواهید ته و توی قضیه را دربیاورید. پس هر دفعه دزدکی به خانه او وارد می‌شوید و او هم هربار با توجه به استراتژی ورود و خروج شما دفاعیات مختلفی برای مقابله با شما تدارک می‌بیند، پس باید هربار رویکردتان را بر همین اساس تغییر دهید.

Hello Neighbor

Hello Neighbor

سازنده: tinyBuild قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 35/1200 مگابایت زبان:

Faraway 4: Ancient Escape

بهترین بازی های معمایی موبایل

دور افتاده 4 را به عنوان نماینده سری Faraway در این لیست قرار می‌دهم که سایر بازی‌هایش را هم به عنوان یکی از بهترین عناوین معمایی موبایل مدنظر داشته باشید. مکانیزم بازی مشابه Escape Room است و باید با انجام مینی گیم‌ها و حل معماهای بازی از هر لوکیشن عبور کنید. هر شماره از بازی در یک فضای جدید رخ داده و مثلا در بازی چهارم این سری، در نقش یک باستان شناس در حال اکتشاف قرار می‌گیرید.

Faraway 4: Ancient Escape

Faraway 4: Ancient Escape

سازنده: Snapbreak قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 91/271.5 مگابایت زبان:

Two Dots

بهترین بازی های معمایی موبایل

مثل اکثر بازی‌های معمایی، Two Dots را به راحتی یاد می‌گیرید اما مدت زیادی طول می‌کشد تا به آن مسلط شوید. این بازی که دنباله بازی معروف Dots است یک هدف ساده را دنبال می‌کند. باید بیشترین تعداد نقاط هم رنگ را که می‌توانید به هم متصل کنید. 10 مرحله اول بازی حکم دست گرمی و یادگیری را دارد و بعد از آن وارد مدهای مختلف بازی خواهید شد.

Two Dots

Two Dots

سازنده: PlayDots قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: متغیر/498.4 مگابایت زبان:

hocus

بهترین بازی های معمایی موبایل

این بازی از مبانی پرسپکتیو برای خلق معماهای چالش برانگیز استفاده می‌کند. بازی تقریبا بیش از 100 مرحله دارد که در هر کدام باید مکعبی را روی یک شکل به حرکت دربیاورید و وقتی به تقاطع رسیدید امکان تغییر مسیر روی آن شکل را هم خواهید داشت. هدف نهایی این است که مکعب را به نقطه پایانی شکل که با رنگ قرمز مشخص شده برسانید. بازی توسط یک استودیوی مستقل تولید شده و بسیار اعتیادآور و البته برای تمدد اعصاب مناسب است. نکته دیگر اینکه علاوه بر مراحل آماده می‌توانید مراحل طراحی شده توسط بازیکنان دیگر را هم بازی کنید.

hocus

hocus

سازنده: gamebra.in قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 17/31.9 مگابایت زبان:

Brain It On

بهترین بازی های معمایی موبایل

معماهای فیزیکی پای ثابت بازی‌های فکری هستند و پتانسیل زیادی برای طرح معما در اختیار بازی سازان قرار می‌دهند. در Brain It On برای حل معماهای فیزیکی بازی باید خلاقانه فکر کنید و با کشیدن خطوط، اشکال یا اشیاء مختلف بیش از 200 مرحله بازی را پشت سر بگذارید. البته برای اینکه مراحل جدید برایتان باز شود باید مجددا به عقب برگشته و مراحلی که امتیاز کامل (سه ستاره) را از آن‌ها کسب نکرده‌اید با امتیاز کامل به پایان ببرید.

Brain It On! - Physics Puzzles

Brain It On! - Physics Puzzles

سازنده: Orbital Nine Games قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 38/256.9 مگابایت زبان:

بوم (بازی چتی و ۲نفره)

بهترین بازی های معمایی موبایل

بوم از ایده یک بازی دسته جمعی خانوادگی استفاده و آن را به یک بازی موبایل تبدیل کرده است. در این بازی شما در مقابل یک حریف تصادفی یا انتخابی قرار می‌گیرید و یکی از شما باید کلمه‌ای که بازی معین کرده بکشد و دیگری هم آن کلمه را حدس بزند. سازندگان بر قابلیت‌های اجتماعی بازی متمرکز شده و امکان چت همزمان و چت بعد از بازی را هم برای بازیکنان فراهم کرده‌اند. بازی ممکن است به قدرتمندی کوییز آو کینگز نباشد اما ایده پشت آن جدید و قابل تحسین است.

بوم

بوم

سازنده: ایدک گیمز قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 10.6 مگابایت زبان:

کارآگاه ریزبین

بهترین بازی های معمایی موبایل

یکی از محبوب‌ترین سرگرمی‌هایی که در مجلات و نشریات قدیمی کودک و نوجوان برایمان جذابیت زیادی داشت پیدا کردن اختلاف تصاویر بود. دو تصویر که به ظاهر هم شکل هستند اما در جزئیات کوچکی با هم اختلاف دارند. کارآگاه ریزبین هم بر پایه همین ایده ساخته شده و در هر مرحله باید با پیدا کردن اختلاف بین دو تصویر سرنخ‌های مهم را پیدا کرده و آن مرحله را تکمیل کنید. طراحی هنری بازی خوب انجام شده و گذراندن مراحل واقعا نیاز به ریزبینی خاصی دارد.

Detective Rizbin

Detective Rizbin

سازنده: TryAgain قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 41.7 مگابایت زبان:

در این مطلب با کنار گذاشتن بازی های نامداری که احتمالا نامشان را شنیده و بازی کرده‌اید، بهترین بازی های معمایی موبایل را به شما معرفی کردیم. از آنجایی بازی‌های خوب در این سبک زیاد هستند نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید و بهترین بازی های این سبک را که مدنظرتان هستند به این لیست اضافه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Ali Reza
    Ali Reza | ۸ مرداد ۱۳۹۸

    همسایه رو گذاشتم به دانلود ولی حجمش یک گیگا بایت هستش؟!

  • فرد
    فرد | ۷ مرداد ۱۳۹۸

    چرا پیام از گوگل پلی قرمز مینویسه دیواس شما سازگاری با این بازی نداره!؟؟؟؟ ? همسایه هرو میخواستم بگیرم

    • امین بیگ‌زاده
      امین بیگ‌زاده | ۷ مرداد ۱۳۹۸

      ممکنه به خاطر نسخه اندروید باشه.

  • Reza Dark
    Reza Dark | ۶ مرداد ۱۳۹۸

    خسته نباشی. بازیا خیلی عالی معرفی کردین

  • ahadm ۸۸۸۸
    ahadm ۸۸۸۸ | ۶ مرداد ۱۳۹۸

    بازی اول خارق العاده است حیف که بسیار کوتاهه تا میای عادت کنی تموم میشه

مطالب پیشنهادی