ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شرکت های فناوری آمریکایی
تکنولوژی

تحریم شراب فرانسوی؛ واکنش احتمالی ترامپ به اخذ مالیات از شرکت‌های آمریکایی

دونالد ترامپ فرانسه را تهدید کرد که «حماقت ماکرون» برای وضع مالیات بر شرکت های فناوری آمریکایی را با یک واکنش قابل توجه پاسخ خواهد داد. ماه گذشته مجمع ملی فرانسه طرحی را به تصویب ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۶ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

دونالد ترامپ فرانسه را تهدید کرد که «حماقت ماکرون» برای وضع مالیات بر شرکت های فناوری آمریکایی را با یک واکنش قابل توجه پاسخ خواهد داد.

ماه گذشته مجمع ملی فرانسه طرحی را به تصویب رساند که بر اساس آن کمپانی های بزرگ فناوری که در سراسر دنیا ۷۵۰ میلیون دلار و در فرانسه بالای ۲۵ میلیون دلار در سال درآمد دارند، باید سه درصد از درآمد خود در این کشور را به دولت پاریس بدهند.

این طرح جنجالی که شامل گوگل، اپل، آمازون و فیسبوک هم می شود، اخیرا توسط «امانوئل ماکرون»، رییس جمهور فرانسه امضا شده و همین امر واکنش خشمگین ترامپ را در پی داشته است. رییس جمهور آمریکا با انتشار توییتی امضای این طرح را «حماقت ماکرون» خوانده که بی پاسخ هم نمی ماند:

اگر قرار باشد کسی از شرکت های فناوری آمریکایی مالیات اخذ کند، این کشور باید موطن آنها، آمریکا باشد. در آینده نزدیک حماقت ماکرون را با یک واکنش قابل توجه جواب می دهیم. همیشه گفته‌ام که شراب آمریکا بهتر از شراب فرانسوی است.

شرکت های فناوری آمریکایی

این طرح که از آن با عنوان «گافا» (مخفف گوگل، آمازون، فیسبوک و اپل) یاد می شود، حدود ۳۰ شرکت را تحت تاثیر قرار خواهد داد. ترامپ در این باره گفته که وی با ماکرون رابطه خوبی دارد اما آنها نباید دست به چنین اقدامی می زدند.

«برونو لومر»، وزیر دارایی فرانسه منظور از تدوین این طرح را نه هدف گرفتن شرکت های آمریکایی بلکه اخذ مالیات عادلانه عنوان کرده است. وی ابراز امیدواری کرده که طی نشست هفت اقتصاد برتر دنیا در ماه آینده با آمریکایی ها در این باره به توافق برسند. لومر همچنین به اقتدار کشورش در این زمینه اشاره کرده:

فرانسه کشوری مقتدر است و تصمیمات خود در رابطه با مسائل مالیاتی را با اقتدار اخذ می کند.

کشورهای دیگر از جمله بریتانیا، ایتالیا و اسپانیا هم از آمادگی برای تدوین طرح های مشابه خبر داده اند؛ اقدامی که می تواند آمریکا را علاوه بر جبهه شرق، در غرب دنیا هم درگیر یک جنگ تجاری تازه کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۷ مرداد ۱۳۹۸

    ماکرون غلط کرد

مطالب پیشنهادی