ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

آمریکا ماهواره‌ای به اندازه زمین فوتبال را مخفیانه به فضا فرستاد

اسپیس ایکس ماه گذشته سومین راکت فالکون هوی را با موفقیت از پایگاه فضایی کندی در فلوریدا به فضا فرستاد. این پرتاب حامل ۲۴ ماهواره متعلق به ناسا، وزارت دفاع و نیروی هوایی آمریکا بود که ماهیت ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۶ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

اسپیس ایکس ماه گذشته سومین راکت فالکون هوی را با موفقیت از پایگاه فضایی کندی در فلوریدا به فضا فرستاد. این پرتاب حامل ۲۴ ماهواره متعلق به ناسا، وزارت دفاع و نیروی هوایی آمریکا بود که ماهیت تعدادی از آنها به خاطر محرمانه بودن آشکار نشد، حالا اما ارتش ایالات متحده از آنها پرده برداشته است.

بنا بر اعلام آزمایشگاه تحقیقات نیروی هوایی آمریکا (AFRL) پرتاب مذکور حامل ماهواره ای به نام DSX بوده که مساحت آن تقریبا به اندازه یک زمین فوتبال است و عنوان بزرگترین سازه بشری بدون سرنشین در فضا را از آن خود کرده است.

این ماهواره  ۱۷ روز پس از پرتاب با موفقیت در مدار مورد نظر قرار گرفته و آنتن های ۸۰ متری آن مستقر شده اند. گستردگی این آنتن ها امکان مخابره امواج رادیویی VLF را میسر می سازد.

ماهواره DSX در «بخش ماشین های فضایی» AFRL واقع در نیومکزیکو طراحی و تولید شده و از آن برای جمع آوری اطلاعات درباره تشعشعات کیهانی و تاثیرات آن بر فضاپیماها استفاده می شود. سرهنگ «اریک فلت»، مدیر واحد مذکور در این باره می گوید:

این ماهواره تحقیقات پیشرفته ای را درباره کمربندهای تابشی «وان آلن» و تاثیر آنها بر قطعات فضاپیماها انجام می دهد.

کمربند وان آلن به ناحیه هایی از مگنتوسفِر گفته می شود که ذرات پر انرژی بادهای خورشیدی در آنها به دام افتاده و کمربند نوسانی و متحرکی را تشکیل می دهند. ظاهرا این تحقیقات ماهواره DSX حداقل یکسال به طول خواهد انجامید.

به گفته محقق اصلی پروژه DSX به نام «جیمز مک کالا» نیروی هوایی ایالات متحده به استقرار ماهواره ها در این منطقه علاقمند است و این آزمایش هم به منظور بررسی بیشتر این مساله طراحی و اجرا شده است. سرهنگ فلت تاکید کرده AFRL نتایج این تحقیقات را از طریق وب سایت و شبکه های اجتماعی با عموم مردم به اشتراک خواهد گذاشت.

 

تماشا کنید: این هتل با شبیه‌ساز پرواز بوئینگ 737 میهمانان را سرگرم می‌کند

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • molavy
    molavy | ۷ مرداد ۱۳۹۸

    مدیونید فکر کنید جاسوسی بوده، مخفیانه هم برای غافلگیری فضا نورد ها بوده که ای وای این زمین فوتبال تا الان کجا بود، چرا گل کوچیک ما میزدیم پس

  • s.s.b
    s.s.b | ۶ مرداد ۱۳۹۸

    یه چیزیو متوجه نمیشم یه ارگان نظامی یه ماهواره محرمانه فرستاده نه تنها العان فاش کردند بلکه نتیجه تحقیقات از طریق شبکه های اجتماعی منتشر میکنند !

    • sata
      sata | ۷ مرداد ۱۳۹۸

      نوشته: (این پرتاب حامل ۲۴ ماهواره متعلق به ناسا، وزارت دفاع و نیروی هوایی آمریکا بود)

      پس نتیجه میگیریم که احتمالا اطلاعات اونایی که مربوط به ناسا هست رو میگه منتشر میکنن ونه اون امنیتی و جاسوسی ها رو! ?

    • sata
      sata | ۷ مرداد ۱۳۹۸

      از یک ارگان نظامی نفرستادن! از سه جا فرستادن.

      1. ناسا
      2. وزارت دفاع آمریکا
      3. نیروی هوایی آمریکا

مطالب پیشنهادی