ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

این پهپاد بازوهایش را برای عبور از پنجره‌های کوچک جمع می‌کند [تماشا کنید]

تیم رباتیک دانشگاه برکلی کالیفرنیا نمونه آزمایشی پهپادی را ساخته که می تواند با جمع کردن بازوهای خود حین پرواز از مناطق باریک عبور کند. این پهپاد تغییر شکل دهنده اولین پهپادی است که می ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۶ مرداد ۱۳۹۸ | ۲۳:۵۹

تیم رباتیک دانشگاه برکلی کالیفرنیا نمونه آزمایشی پهپادی را ساخته که می تواند با جمع کردن بازوهای خود حین پرواز از مناطق باریک عبور کند.

این پهپاد تغییر شکل دهنده اولین پهپادی است که می تواند بدون نیاز به سخت افزار مجزا، ابعاد خود را کوچک کند و از نقاطی که ابعاد کمتری نسبت به سایز این پرنده دارند به راحتی بگذرد. استفاده از سخت افزار جدا، فشار مضاعفی بر باتری پهپاد آورده و زمان پرواز را کوتاه می کند.

هر کدام از بازوهای این پهپاد توسط لولا به بدنه متصل شده اند. زیر هر کدام از بازوها فنری قرار گرفته که همیشه تحت فشار قرار دارد. زمانی که پهپاد خاموش است بازوها بسته می شوند تا پهپاد جمع و جورتر شود. چون فنرها مقاومت کمی دارند، با روشن شدن موتورهای پهپاد نیروی پروانه ها بر فنرها غلبه کرده و بازوها را کاملاً باز می کنند.

زمانی که این پهپاد به یک پنجره کوچکتر از ابعاد خود نزدیک می شود، مانع و خط مسیر را تشخیص داده و قبل از برخورد با خاموش شدن چند ثانیه ای موتورهای آن و جمع شدن بازوها، با موفقیت از پنجره عبور می کند. تکانه ناشی از حرکت مانع از سقوط پهپاد شده و آن را به طرف دیگر پنجره پرتاب می کند. با عبور از پنجره، موتورها دوباره روشن شده و با باز شدن بازوها، پرنده پرواز خود را از سر می گیرد.

هنوز زود است تا بتوانیم این پهپاد را در دنیای واقعی ببینیم. چون باید کنترل کننده پهپاد به کمک عینک واقعیت مجازی و دید اول شخص بازوها را به موقع جمع کند. انجام این مانور توسط پهپاد نیز به محاسبات پیچیده مسیریابی و پیش بینی خط مسیر نیاز دارد، چالشی که تیم رباتیک برکلی در حال رفع آن است.

همچنین این حرکت فقط در مناطقی که فضای کافی برای روشن شدن مجدد موتورها و پایدار شدن پهپاد وجود دارد قابل انجام است. در صورت نبود فضای کافی و با از کار افتادن موتورها، پهپاد سقوط خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی