ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

kia-stinger-gt420 (11)
خودرو

فرار به موقع از دستگاه پرس؛ سرنوشت متفاوت کیا استینگر آزمایش شده توسط گرند تور

شاخه کیا در انگلستان اخیرا با تقویت و ارتقای نسخه پیش تولید یک دستگاه کیا استینگر خبرساز شده است. این نسخه به منظور تست و بررسی توسط برخی نشریات انگلیسی از جمله تاپ گیر به ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۶ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۰

شاخه کیا در انگلستان اخیرا با تقویت و ارتقای نسخه پیش تولید یک دستگاه کیا استینگر خبرساز شده است. این نسخه به منظور تست و بررسی توسط برخی نشریات انگلیسی از جمله تاپ گیر به انگلستان منتقل شده بود و جالب اینکه سابقه حضور در مستند پرطرفدار گرند تور را نیز دارد.

کیا استینگر

از آنجایی که طبق قوانین انگلستان شماره گذاری و استفاده از نسخه های اولیه وسایل نقلیه در معابر عمومی ممنوع است، قرار بر این بوده که پروتوتایپ کیا استینگر اوراق شود. اما مهندسین کیا خلاقیت به خرج داده و با اجرای پروژه ای آن را به اتومبیلی هیجان انگیز برای قدرت نمایی در پیست تبدیل کرده اند.

kia-stinger-gt420 (5)

پروژه فوق تنها نتیجه تلاش های مهندسین شاخه انگلستان کیا نیست، زیرا رد پای مرکز فنی هیوندای موتور اروپا که در Rüsselsheim آلمان واقع شده در آن دیده می شود

حاصل این پروژه استینگر GT420 نامگذاری شده است. با بهینه سازی هایی که در موتور 3.3 لیتری V6 و توئین توربوی این خودرو داده شده، قدرت آن از 365 اسب بخار در حالت استاندارد، به 422 اسب بخار افزایش پیدا کرده است؛ گشتاور نیز از 510 نیوتن متر به 560 نیوتن متر رسیده است.

kia-stinger-gt420 (7)

از جمله تغییرات موتور می توان به مواردی مثل بهره گیری از شمع های HKS M45il برای بهبود احتراق، فیلتر هوای اسپرت K&N، سیستم اگزوز سبک وزن Milltek Sport با چهار خروجی اگزوز و کاتالیست حذف شده اشاره کرد.

kia-stinger-gt420 (19)

کاهش ارتفاع خودرو با استفاده از کمک فنرهای Eibach Pro، نصب میله های حفظ تعادل، رینگ های 19 اینچی OZ Racing Leggera، تایرهای پیرلی Trofeo R و ترمزهای شش پیستونه ساخت برمبو در جلو از دیگر بهبودهای مهم در بخش فنی هستند.

kia-stinger-gt420 (27)

به منظور پیشگیری از داغ شدن گیربکس خودکار هنگام فشار سنگین در پیست، خنک کننده چهار ردیفه با نمونه 6 ردیفه جایگزین شده؛ همچنین نرم افزار گیربکس برای تعویض های سریع تر در حالت اسپرت و اسپرت پلاس مجددا کالیبره شده است.

kia-stinger-gt420 (28)

استینگر GT420 کارکردی در حدود 10 هزار مایل (معادل 16 هزار کیلومتر) دارد

به دلیل اینکه کیا استینگر GT420 برای تجربه هیجان در پیست توسعه یافته، تیم مجری پروژه اجزا و آیتم های غیر ضروری مثل صندلی ها عقب و کمربندها، ایربگ ها، پوشش قسمت های داخلی کابین، سیستم صوتی و موتور شیشه های عقب را حذف کرده تا از وزن خودرو کاسته شود. علاوه بر اینها شیشه عقب با چسب در جای خود ثابت شده و از یک پوشش سبک وزن برای درب عقب استفاده شده است.

kia-stinger-gt420 (25)

خارج از کابین هم مواردی مثل پوشش موتور، حفاظ های زیرین خودرو، سنسورهای پارک، ضربه گیرهای در کاپوت و صندوق عقب، حفاظ و فوم داخل سپر عقب حذف شده و خبری از سانروف نیست.

kia-stinger-gt420 (12)

به طور کلی استینگر GT420 چه در داخل کابین و چه در نمای ظاهری تفاوت های زیادی با نسخه استاندارد داشته و 150 کیلوگرم از آن سبک تر است. میله های محافظ، صندلی های مسابقه ای اسپارکو، آتش خاموش کن و تقویت کف از ویژگی های کابین این سدان مخصوص پیست به شمار می روند.

kia-stinger-gt420 (17)

تکمیل کننده جذابیت کیا استینگر GT420 رنگ آمیزی چشم نواز بدنه، اسپلیتر جلو، دیفیوزر عقب و اسپویلر ساخت Air Design است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی