ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چیپ های حافظه
تکنولوژی

ال‌جی دیسپلی و SK Hynix به دنبال جایگزینی تامین کننده‌های ژاپنی

شرکت‌های ال جی دیسپلی و SK Hynix با ابراز نگرانی از  اثرات تنش کره جنوبی و ژاپن بر تولید نمایشگر و چیپ‌های حافظه، از تلاش برای یافتن تامین کننده غیر ژاپنی خبر داده اند. توکیو از ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۶ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

شرکت‌های ال جی دیسپلی و SK Hynix با ابراز نگرانی از  اثرات تنش کره جنوبی و ژاپن بر تولید نمایشگر و چیپ‌های حافظه، از تلاش برای یافتن تامین کننده غیر ژاپنی خبر داده اند.

توکیو از دو هفته قبل تحریم هایی را علیه شرکت های کره ای اعمال کرده که شامل مواد معدنی مورد استفاده در نیمه هادی ها، نمایشگرهای اولد و دیگر محصولات تکنولوژیک می شود. به لطف این تحریم ها تولید کننده های ژاپنی برای هر بار صادرات پلیمرهای فوتورزیست، پلی ایمیدها (از اجزای حیاتی پنل های LCD و  OLED) و هیدروژن فلورید با خلوص بالا به کره باید مجوزهای خاصی دریافت کنند.

بررسی هر یک از این مجوزها ممکن است سه ماه زمان ببرد و این در حالی است که به خطر ذخیره سازی دشوار و میزان بالای سمی بودن این مواد، کمپانی های کره ای حداکثر به اندازه مصرف یک ماه خود را در انبارها ذخیره می کنند. چیپ های حافظه

تامین کننده های ژاپنی از جمله JSR, Showa Denko و JSR, Showa Denko کنترل ۷۰ تا ۹۰ درصد از منابع جهانی این مواد را در اختیار دارند و اگر به موقع مواد را به دست طرف های کره ای نرسانند، تولید نمایشگرهای LCD، OLED و چیپ های حافظه 3D NAND و DRAM به مشکل خواهد خورد.

با توجه به اینکه SK Hynix در کنار سامسونگ جمعا ۷۱ درصد بازار ۱۰۰ میلیارد دلاری چیپ های DRAM و NAND را قبضه کرده اند، توقف تولید از سوی آنها تبعات شدیدی را روی بازار کامپیوتر به جا خواهد گذاشت.

Jin-Seok Cha، معاون ارشد و مدیر مالی SK Hynix با اشاره به تلاش این کمپانی برای یافتن منابع جایگزین تایید کرد که اگر ژاپنی دست از این سیاست برندارند، اختلال در بازار اجتناب ناپذیر خواهد بود.

مدیران ارشد ال جی دیسپلی هم قصد خود برای همکاری با تامین کننده های غیر ژاپنی را پنهان نکرده اند. این در حالی است که ژاپن قصد دارد با حذف نام کره از «فهرست سفید» محدودیت های تجاری تازه ای را علیه آنها اعمال کند که اوضاع را از این بدتر خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی