ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بزرگترین پلتفرم استریم موسیقی
تکنولوژی

افشای اسرار اسپاتیفای؛ از شکست سرویس ویدیویی تا خرید توسط مایکروسافت

اخیرا کتابی در سوئد منتشر شده که علاوه بر بازگو کردن تلاش های نافرجام این شرکت برای سرنگونی رقبای نامدار، اطلاعات جدیدی را در مورد برنامه های پشت پرده آنها افشا کرده است. کتاب ناگفته ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۶ مرداد ۱۳۹۸ | ۲۰:۳۰

اخیرا کتابی در سوئد منتشر شده که علاوه بر بازگو کردن تلاش های نافرجام این شرکت برای سرنگونی رقبای نامدار، اطلاعات جدیدی را در مورد برنامه های پشت پرده آنها افشا کرده است.

کتاب ناگفته های اسپاتیفای یا «Spotify Untold» داستان این کمپانی را از زمانی که استارتاپی کوچک و ناشناخته بود تا حالا که به بزرگترین پلتفرم استریم موسیقی در دنیا تبدیل شده، روایت می کند. نویسندگان این کتاب «سون کارلسون»، روزنامه نگار و «جوناس لیجون هوفود»، گزارشگر حوزه فناوری هستند.

این دو در بخش هایی از کتاب به افشای اطلاعاتی جذاب دست زده‌اند؛ برای مثال مدیران اسپاتیفای طرح هایی برای ورود به بازار استریم ویدیویی و رقابت با نتفلیکس در سر داشته اند. آنها حتی بدین منظور فایل فرمت جدیدی به نام Spotify Video توسعه داده بودند که امکان بافر استریم رایگان را فراهم می کرد.

این شرکت حتی برنامه هایی را برای عرضه دانگل شبیه به Fire TV برای پشتیبانی از سرویس ویدیویی خود داشت که مثل موارد قبلی هرگز راه به جایی نبرد. این دستگاه هم مثل پلیر شرکت با پیش بینی رفتار کاربر امکان سوییچ سریع بین کانال ها را فراهم می ساخت.

نویسنده ناگفته های اسپاتیفای مدعی است مایکروسافت در برهه ای قصد خرید اسپاتیفای را داشته اما به زمان دقیق آن اشاره ای نکرده است. کمپانی ردموندی سرویس استریم موزیک Groove را در ۲۰۱۵ راه اندازی کرده بود اما پس از سه سال پرونده آن را برای همیشه بست. این دو شرکت سال گذشته طی یک پروژه مشترک امکان منتقل کردن پلی لیست ها و کلکسیون آهنگ ها را از سرویس شکست خورده به اسپاتیفای فراهم کردند.

بر اساس کتاب تازه منتشر شده اسپاتیفای پس از تسلط یافتن بر بازار استریم موسیقی به خرید سرویس های Tidal و ساندکلاد نزدیک شده بود. اسپاتیفای نه تنها موفق به شکست اپل در زمینه استریم ویدیویی نشد بلکه در آمریکا هم قافیه استریم موسیقی را به حریف باخته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی