ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ارتش فرانسه به دنبال ساخت ماهواره‌های مجهز به اسلحه لیزری و تیربار

همزمان با راه اندازی برنامه فرماندهی فضایی و تشکیل نیروی فضایی در کشور فرانسه، وزارت دفاع این کشور اعلام کرد که در حال ساخت ماهواره های مجهز به اسلحه لیزری و تیربار است. به گزارش ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۷ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

همزمان با راه اندازی برنامه فرماندهی فضایی و تشکیل نیروی فضایی در کشور فرانسه، وزارت دفاع این کشور اعلام کرد که در حال ساخت ماهواره های مجهز به اسلحه لیزری و تیربار است.

به گزارش هفته نامه خبری «Le Point»، «فلورنس پارلی» وزیر دفاع فرانسه اعلام کرد که وزارت تحت امر او ۷۰۰ میلیون یورو از بودجه ارتش این کشور را به خود اختصاص خواهد داد. این بودجه صرف بهبود امکانات ماهواره های مخابراتی نظامی این کشور به نام «Syracuse» می شود که توسط نیروی دریایی این کشور مورد استفاده قرار می گیرند. او اعلام کرد تا سال ۲۰۲۵ این بودجه به بیش از ۴.۳ میلیارد یورو خواهد رسید.

ارتش فرانسه قصد دارد برای شناسایی و از کار انداختن ماهواره های دشمن، از ماهواره های نسل بعدی دوربین دار استفاده کرده و پس از این ها از ماهواره های مجهز به تفنگ لیزری و تیربار استفاده کند. وزارت دفاع این کشور در ادامه بیانیه خود از اعزام گروه هایی از نانو ماهواره ها به جو خبر داده که توانایی محافظت از اهداف استراتژیک را داشته و در صورت از بین رفتن ماهواره های خودی، توانایی جایگزینی آنها را دارند.

هدف پروژه دفاع از ماهواره‌های کشور فرانسه اعلام شده است

پارلی به اهداف دفاعی این پروژه اشاره کرده و گفته که هدف این کشور از ساخت ماهواره های نسل بعد، حمله به ماهواره های دیگر کشورها نیست. او همچنین تأکید کرد ساخت و پرتاب این ماهواره ها پیمان فضای بیرونی جو زمین (Outer Space Treaty) را نقض نخواهد کرد. این معاهده به کارگیری هرگونه سلاح کشتار جمعی یا اتمی توسط کشورهای عضو پیمان را منع کرده است.

امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه اوایل ماه ژوئیه خبر از تشکیل فرماندهی فضایی برای حفاظت از ماهواره های این کشور را داد. حال با اعلام این خبر،  می توان به عزم جدی این کشور برای حضور گسترده در جو زمین پی برد. او حتی گفت که با شروع فعالیت فرماندهی فضایی، نیروی هوایی این کشور به طور رسمی به نیروی هوایی و فضایی تغییر نام خواهد داد.

در گزارش آمده ارتش فرانسه تا سال ۲۰۳۰ این تجهیزات را به کار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۸ مرداد ۱۳۹۸

    عوضی ها گند نزنید به فضا
    بزارید فضا بدون صلاح بمونه
    از فردا موشک و بمب و هر جور سلاح که هر کشوری می بره فضا به اسم دفاع..
    بعد هم یک سازمان درست میکنند کشور های دیگه رو منع کنه از این کار، کثافت ها

مطالب پیشنهادی