ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تفاهم‌نامه پلیس مواد مخدر و پژوهشگاه فضایی ایران
تکنولوژی

تفاهم‌نامه پلیس مواد مخدر و پژوهشگاه فضایی ایران برای استفاده از خدمات سنجش از دور

تفاهم‌نامه همکاری‌ دو جانبه پژوهشگاه فضایی ایران و پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با هدف بهره‌مندی پلیس از خدمات سنجش از دور، صبح امروز (دوشنبه) به امضای روسای این دو سازمان رسید. براساس این ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۸ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۰:۴۵

تفاهم‌نامه همکاری‌ دو جانبه پژوهشگاه فضایی ایران و پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با هدف بهره‌مندی پلیس از خدمات سنجش از دور، صبح امروز (دوشنبه) به امضای روسای این دو سازمان رسید. براساس این تفاهم‌نامه قرار شد تا آموزش‌های لازم در حوزه فناوری‌ها و خدمات سنجش از دور داده شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، این تفاهمنامه برای همکاری مشترک دو سازمان در زمینه‌های علمی، پژوهشی، فناوری و آموزش‌های کاربردی برای اعضای هیات علمی، محققان پژوهشگاه و پلیس در حوزه فناوری‌ها و خدمات سنجش از دور منعقد شده است.

در مراسم امضا این تفاهنمامه که با حضور «حسین صمیمی» رییس پژوهشگاه فضایی ایران و «محمد مسعود زاهدیان»، رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا برگزار شد، زاهدیان با تاکید بر اینکه پلیس با بهره‌مندی فناوری‌های روز از جمله فناوری‌های فضایی در اجرای دقیق‌تر و هوشمندانه ماموریت‌های خود تلاش می‌کند، گفت:

«همکاری مشترک نیروی انتظامی و پژوهشگاه فضایی ایران که با تلاش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شکل گرفته قدم ارزشمندی است. پژوهشگاه فضایی گام‌های بلندی برای کاربردی کردن فناوری فضایی در کشور برداشته است که بسیار مهم است.»

تفاهم‌نامه پلیس مواد مخدر و پژوهشگاه فضایی ایران

صمیمی رییس پژوهشگاه فضایی ایران نیز با بیان اینکه در جهان امروز از فناوری فضایی به عنوان یک اقتصاد نوظهور یاد می‌شود،اظهار کرد:

«این پژوهشگاه حدود یک سال است که افزون بر انجام وظایف خود در توسعه فناوری فضایی در کشور، تمرکز خود را بر ارائه خدمات فضاپایه قرار داده و در این عرصه به دستاوردهایی برای همکاری با دیگر ارگان‌ها نیز دست یافته است.»

او با اشاره به حوزه فعالیت پلیس مواد مخدر عنوان کرد که حوزه فعالیت این بخش حد و مرزی ندارد و امیدوار است تا داده‌های سنجش از دور بتواند در این حوزه خدماتی را ارائه دهد.

گفتنی‌ست اواخر سال گذشته «محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات خبر از رصد و کشف مزرعه ۷۰ هکتاری خشخاش توسط پژوهشگاه فضایی داد و در توییتر خود نوشت: «گزارش پژوهشگاه فضایی در مورد کاشت خشخاش دقیق و با جزییات است. از رییس محترم پلیس مبارزه با مواد مخدر دعوت کردم با حضور در پژوهشگاه فضایی این اطلاعات را ملاحظه نمایند و با استقبال ایشان مواجه شد. دانش فضایی کشور در خدمت پلیس مقتدر و شهید داده در راه مبارزه با سوداگران مواد مخدر است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی