ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شناسایی چهره پیکسل ۴
تکنولوژی

اسکن چهره با ۵ دلار؛ راهکار گوگل برای بهبود تشخیص چهره پیکسل ۴

گوگل با تایید خبرهای منتشر شده در مورد راه افتادن کارکنانش در خیابان برای اسکن چهره شهروندان، هدف از آن را بهبود کارایی الگوریتم های تشخیص چهره عنوان کرده است. به گفته گوگل طی این ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۸ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

گوگل با تایید خبرهای منتشر شده در مورد راه افتادن کارکنانش در خیابان برای اسکن چهره شهروندان، هدف از آن را بهبود کارایی الگوریتم های تشخیص چهره عنوان کرده است.

به گفته گوگل طی این تحقیقات میدانی کارکنان در معابر مستقر شده و به رهگذران پیشنهاد کرده اند در ازای دریافت کارت هدیه ۵ دلاری اجازه اسکن چهره خود را بدهند. ظاهرا هدف از اینکار بهبود قابلیت شناسایی چهره پیکسل ۴ از طریق جمع آوری داده های بیشتر برای اصلاح الگوریتم‌ها بوده است.

شناسایی چهره و ژست های حرکتی در پیکسل ۴ قابلیت های هستند که گوگل ساعتی قبل از آنها پرده برداشت. این ویژگی ها به لطف حسگر فرو سرخ و سنسور رادار سولی میسر شده اند. با توجه ترکیب این ویژگی ها انتظار می رود سرعت بازگشایی قفل صفحه در پیکسل ۴ نه تنها بسیار سریع باشد، بلکه در محیط های با نور کم نیز  همچنان کارایی خود را حفظ کند.

شناسایی چهره پیکسل ۴

گوگل با اشاره به سابقه نه چندان درخشان الگوریتم های شناسایی چهره در تبعیض های جنسیتی و نژادی تاکید کرده که از نظر این شرکت جامعیت الگوریتم به اندازه کارایی و امنیت آن اهمیت دارد. اسکن چهره افراد هم با همین هدف انجام شده است.

کارکنان گوگل طی اسکن داوطلبان اطلاعات مربوط به رنگ چشم، تصویر سه بعدی چهره، تصویربرداری فرو سرخ، سطح نور محیط و حتی نحوه برداشتن گوشی از روی میز را ثبت کرده اند. این افراد در اوایل تحقیقات میدانی حتی اطلاعات جغرافیایی را جمع آوری می کردند اما گوگل به خاطر بی استفاده بودن آنها را کنار گذاشت. بقیه اطلاعات هم قرار است تا ۱۸ ماه دیگر حذف شوند.

تحقیقات میدانی از این دست بی سابقه نیست و اپل هم حین توسعه دوربین TrueDepth و Face ID برای بهینه سازی الگوریتم هایش به اسکن صورت افراد می پرداخت. گوگل برای کاهش نگرانی ها در مورد حریم خصوصی تاکید کرده پردازش های لازم برای شناسایی چهره بدون ارسال اطلاعات به سرورها و از طریق چیپ Titan M خود گوشی صورت می گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی