ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

خنک کننده جیبی سونی سال آینده از راه می رسد [تماشا کنید]

سونی روشی پیدا کرده تا تحمل کردن گرمای بیرون از خانه را برایتان راحت تر کند. رئون پاکت (Reon Pocket) یک خنک کننده جیبی جمع و جور است که در قسمت پشت گردن تیشرت‌های مخصوصی جا ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۸ مرداد ۱۳۹۸ | ۲۳:۵۹

سونی روشی پیدا کرده تا تحمل کردن گرمای بیرون از خانه را برایتان راحت تر کند. رئون پاکت (Reon Pocket) یک خنک کننده جیبی جمع و جور است که در قسمت پشت گردن تیشرت‌های مخصوصی جا می‌شود.

البته این دیوایس مخفی، خنک کردن را به صورت متداول انجام نمی‌دهد بلکه از اثر Peltier برای تنظیم دمای بدن استفاده می‌کند. اثر Peltier در واقع یکی از سه قانون ترموالکتریک است و بیان می‌کند که دما از بخش گرمتر یک سطح به بخش دیگر آن انتقال داده می‌شود. از این متد در تجهیزات آزمایشگاهی که باید به صورت مداوم نمونه‌ها را گرم و سرد کنند استفاده می‌شود.

سونی می‌گوید که این خنک کننده جیبی می‌تواند دما را از 36 درجه سانتیگراد به 23 درجه برساند. دیوایس جدید سونی می‌تواند علاوه بر خنک کنندگی، دمای بدن را افزایش هم بدهد. در واقع دیوایس از طریق بلوتوث به موبایل کاربر وصل می‌شود و با یک اپلیکیشن می‌توان آن را کنترل کرد.

سونی گفته که کاربر می‌تواند دمای مورد نظرش را به صورت دستی وارد کند، اما قابلیت تنظیم اتوماتیک دما که در زمان حرکت مداوم بین سایه و آفتاب دمای بدن را روی مقدار ثابتی نگه می‌دارد بعدا به دستگاه اضافه خواهد شد.

خنک کننده جیبی

همانطور که می‌شود حدس زد نقطه ضعف این دستگاه عمر باتری کوتاه آن است. پیش بینی می‌شود که باتری دستگاه کمتر از دو ساعت دوام بیاورد. خنک کننده جیبی سونی قرار است ابتدا در ژاپن عرضه شود و در صورت استقبال از آن، در آمریکا و سایر کشورها هم برای فروش در دسترس قرار بگیرد. این دستگاه 117 دلار قیمت گذاری شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • naser gh
    naser gh | ۹ مرداد ۱۳۹۸

    مثل اینکه کولر جیبی هم داره میاد

  • molavy
    molavy | ۹ مرداد ۱۳۹۸


    چه خبر ۱۲۰ دلار
    خدا کنه چینی ها زودتر نسخه های ارزوترش رو بسازن .

مطالب پیشنهادی