ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سه چرخه Tritown یاماها به مراحل تولید نزدیک می‌شود

سه چرخه یاماها که با نام Tritown در رویداد Tokyo Motor Show سال 2017 معرفی شده بود حالا به مرحله تست میدانی برای تولید نزدیک می‌شود. Tritown از همان تکنولوژی اتکای چند چرخی (Leaning Multi-Wheel) که پیشتر ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۸ مرداد ۱۳۹۸ | ۲۰:۴۵

سه چرخه یاماها که با نام Tritown در رویداد Tokyo Motor Show سال 2017 معرفی شده بود حالا به مرحله تست میدانی برای تولید نزدیک می‌شود.

Tritown از همان تکنولوژی اتکای چند چرخی (Leaning Multi-Wheel) که پیشتر در طراحی‌های دیگر یاماها مورد استفاده قرار گرفته بود استفاده می‌کند. مثلا سه چرخه موتوری Tricity این شرکت بر اساس همین تکنولوژی طراحی شد و ظرف یک سال هم به مرحله تولید رسید.

البته Tritown فعلی کمی با آنچه که یاماها در سال 2017 معرفی کرده بود تفاوت دارد. مکانیزم اتکا یا همان leaning در دو چرخ جلو استفاده شده و نیروی پیش ران که توسط یک موتور الکتریکی تامین می‌شود در چرخ عقب قرار داده شده است. انرژی این موتور الکتریکی هم از طریق یک باتری که روی بدنه خودرو تعبیه شده فراهم می‌شود.

درست مثل طراحی قبلی یاماها، مکانیزم اتکای چرخ‌ها به هدایت کننده اجازه می‌دهد تا بدون چرخاندن دسته و با منتقل کردن وزن خود به آن سمت بپیچد. انحراف به طرفین هم با استفاده از فشردن هر دو ترمز روی دسته و فشار دادن پا روی کفه جای پا انجام می‌شود.

Tritown در فرم فعلی خود طولی تقریبا برابر 1 متر و حدود 40 کیلوگرم وزن دارد. نمونه اولیه سه چرخه یاماها در CES امسال به نمایش گذاشته شد. سپس طی دوره یک ماهه، این سه چرخه به آزمایش گذاشته شد و مردم در ژاپن می‌توانستند به صورت آزمایشی آن را سوار شوند.

بازخوردهای این آزمایش و فاز بعدی تست‌ها به یاماها کمک خواهد کرد تا به یک مدل نهایی آماده برای تولید دست پیدا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی