ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کارل زایس
تکنولوژی

مدیرعامل زایس طراحی گوشی‌های امروزی را مانع پیشرفت دوربین می داند

مدیرعامل گروه کارل زایس معتقد است ساختار باریک تلفن های همراه امروزی، مانعی در پیشرفته تر شدن دوربین آنهاست. به باور او سازندگان باید به جای تمرکز بر افزایش پیکسل ها در سنسور دوربین، باید ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۸ مرداد ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

مدیرعامل گروه کارل زایس معتقد است ساختار باریک تلفن های همراه امروزی، مانعی در پیشرفته تر شدن دوربین آنهاست. به باور او سازندگان باید به جای تمرکز بر افزایش پیکسل ها در سنسور دوربین، باید روی بهبود پردازش تصویر تلفن های همراه تمرکز کنند.

دکتر «مایکل کاشکه» مدیرعامل گروه کارل زایس که در هند و برای رویدادی از لنزهای ساخت این کمپانی شرکت کرده بود، سخنانی در مورد دوربین تلفن همراه و محدودیت های آنها ایراد کرد. به باور او ظاهر تلفن های همراه امروزی برای ساخت دوربین قوی تر محدودیت ایجاد می کند.

او معتقد است عرض کم تلفن های همراه باعث به کارگیری سنسورهای کوچک در آنها می شود. این موضوع دو مشکل اصلی را در گوشی ها به وجود می آورد: ضعف در عکاسی شبانه یا عکاسی در نور کم، و کمبود قابلیت بزرگنمایی. او می گوید:

«دوربین موبایل ها در طول چند سال گذشته پیشرفت زیادی کرده و عکسبرداری را متحول کرده اند. اما برای پیشرفت این دوربین ها هم محدودیت هایی وجود دارد. در تصویربرداری محاسباتی، تمرکز بیشتر روی نرم افزار است تا سخت افزار. با این وجود باز هم محدودیت هایی وجود دارد. چون تلفن های همراه فقط تا اندازه ای می توانند ضخیم باشند.»

کاشکه معتقد است با اینکه عکسبرداری با تلفن های همراه محبوبیت گسترده ای بین مردم پیدا کرده، ولی هنوز دوربین های حرفه ای طرفدار دارند. او پیش بینی می کند در آینده گوشی ها پیشرو دنیای عکس‌برداری باشند، و تمرکز شرکت خود را ساخت تجهیزات عکسبرداری حرفه ای، نیمه حرفه ای و هنری اعلام کرد. ولی همچنان برای شرکت هایی چون هواوی و نوکیا به تولید تجهیزات اپتیکی ادامه خواهد داد.

نوکیا 9 پیور ویو
کاشکه معتقد است نوکیا 9 پیور ویو یکی از بهترین دوربین ها را دارد

گوشی نوکیا 9 پیور ویو که از پیکربندی سنسور 5 گانه و لنزهای ساخت کارل زایس بهره می برد، یکی از بهترین کیفیت تصاویر را در بین گوشی ها دارد.

کاشکه می گوید استفاده از دوربین چندگانه و پردازش دیجیتالی تصاویر در تلفن های همراه در مراحل ابتدایی هستند. او معتقد است تنها راه برای برتری سازندگان تلفن همراه از رقبا، ساخت گوشی با دوربین قوی تر است، اما نه با افزایش صرف پیکسل. به عقیده کاشکه سنسور 64 مگاپیکسلی سامسونگ بیشتر از نیاز کاربران است:

«پیکسل بیشتر لزوماً به معنی کیفیت بهتر نیست؛ چون سنسورهای فول فریم فعلی، تعداد زیادی پیکسل را در پیکسل های کوچکتر تقسیم می کنند. این کار منجر به گرفتن تصاویر نویزدار خواهد شد.»

کاشکه باور دارد با توجه به استفاده کنندگان تلفن همراه که اکثراً کاربران حرفه ای نیستند، سنسور 40 مگاپیکسلی برای بیشتر کارهای عکاسی کافی خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ali gh
    Ali gh | ۸ مرداد ۱۳۹۸

    کاشکه زودتر فهمیده بودیم که نوکیا همچی موبایلی داره

مطالب پیشنهادی