ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی ال جی برای سه ماهه دوم 2019؛ زیاندهی بخش موبایل ادامه دارد

آخرین گزارش مالی ال جی الکترونیکس از کاهش سود 15.4 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حکایت دارد، در حالی که درآمد این شرکت به خاطر فروش خوب لوازم خانگی افزایش قابل توجهی ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۸ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۶:۱۵

آخرین گزارش مالی ال جی الکترونیکس از کاهش سود 15.4 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حکایت دارد، در حالی که درآمد این شرکت به خاطر فروش خوب لوازم خانگی افزایش قابل توجهی را تجربه کرده است.

غول تکنولوژی کره جنوبی در سه ماهه دوم سال مالی 2019 توانسته 652.3 میلیارد وون برابر با 559.4 میلیون دلار سود عملیاتی به دست آورد. درآمد این شرکت هم 4.1 درصد افزایش یافته و به 15.63 تریلیون وون (13.4 میلیارد دلار) رسیده است.

کاهش سود ال جی الکترونیکس تا حد زیادی به زیاندهی متوالی واحد موبایل مربوط می شود، اگرچه تلویزیون های اولد این شرکت هم فروش کمتر از انتظاری را داشته اند.

واحد موبایل ال جی مدتهاست که زیان می دهد و حالا سه فصل متوالی در وضعیت قرمز قرار دارد. طبق گزارش مالی ال جی طی سه ماهه دوم سال 2019 میلادی این بخش به تنهایی 313 میلیارد وون (268 میلیون دلار) ضرر به شرکت مادر وارد ساخته است. حتی درآمد بخش موبایل ال جی هم 21.3 درصد کاهش داشته و به 1.61 تریلیون وون (1.4 میلیارد دلار) رسیده. البته این موضوع تا حد زیادی به قیمت گذاری پایین گوشی های ال جی برای رقابت با چینی ها بر می گردد.

ال جی اوایل سال جاری میلادی به خاطر استقبال خوب اپراتورها از گوشی V50 تینکیو 5G تا حد زیادی از رقیب هموطنش جلو افتاد، اما در ادامه به خاطر محبوبیت فراوان گلکسی اس 10 5G بخش زیادی از بازار را از دست داد.

کسب و کار تلویزیون های ال جی که با نام سرگرمی های خانگی شناخته می شود هم کاهش درآمد 4.5 درصدی را تجربه کرده اما در عین حال به سود 205.6 میلیارد وون (175 میلیون دلار) رسیده. البته سود این بخش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تقریباً نصف شده است. ال جی کاهش تقاضا در اروپا و آمریکای لاتین را عامل اصلی این وضعیت می داند.

در نهایت کسب و کار لوازم خانگی ال جی با ادامه روند رو به رشد خود به درآمد 6.1 تریلیون وون (5.2 میلیارد دلار) رسیده که بالاترین رقم تا به امروز محسوب می شود. سود عملیاتی این بخش هم 717.5 میلیارد وون (610 میلیون دلار) عنوان شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی