ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هلیو G90 و G90T
تکنولوژی

مدیاتک از چیپست‌های هلیو G90 و G90T با تمرکز بر گیمینگ رونمایی کرد

چیپست های مدیاتک بیشتر به عنوان قلب تپنده گوشی های ارزان‌قیمت شناخته می شوند اما سری هلیو G90 آمده تا این ذهنیت را تغییر دهد. این سری که مدیاتک ساعاتی قبل آنها را معرفی کرد، شامل چیپست ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۸ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۲۶

چیپست های مدیاتک بیشتر به عنوان قلب تپنده گوشی های ارزان‌قیمت شناخته می شوند اما سری هلیو G90 آمده تا این ذهنیت را تغییر دهد.

این سری که مدیاتک ساعاتی قبل آنها را معرفی کرد، شامل چیپست های هلیو G90 و G90T است و با نگاهی به بازی های حجیم و پردازش های گرافیکی سنگین طراحی شده اند. هر دو مدل از پردازنده هشت هسته ای و پردازشگر گرافیکی Mali G76 با سرعت ۸۰۰ هرتز بهره برده و توانایی پشتیبانی از رم های LPDDR4x تا ظرفیت ۱۰ گیگابایت را دارند.

خوشه بندی دقیق پردازنده مشخص نشده اما هسته های قوی تر کورتکس A76 با حداکثر کلاک ۲.۰۵ گیگاهرتز حین نیاز به توان پردازش قوی تر وارد میدان می شوند. خوشه دیگر هم شامل هسته های کورتکس A55 است که انرژی کمتری مصرف کرده و فرایندهای روزانه و معمولی را مدیریت می کنند.

از دیگر ویژگی های هلیو G90 و G90T باید به سازگاری با استاندارد HDR10 با عمق رنگ ۱۰ بیتی و فناوری HyperEngine اشاره کرد که با تکیه بر چندین ویژگی مجزا، عملکرد بازی ها در موبایل را بهینه سازی می کند. همچنین مدیاتک از موتور پیش بینی هوشمندی خبر داده که افت کیفیت وای فای را تشخیص داده و به صورت خودکار از شبکه LTE به عنوان پشتیبان استفاده می کند. در نهایت نوبت به موتور واکنش سریع می رسد که سرعت بازخورد فرمان های لمسی را بالاتر می برد.

چیپست های هلیو G90 و G90T امکان تعبیه دوربین های دوگانه با سنسورهای ۲۱+۱۶ مگاپیکسلی یا یک سنسور ۶۴ مگاپیکسلی را به کمپانی ها می دهند.

محصولات مدیاتک تا کنون بیشتر در جبهه میان رده و مدل های اقتصادی به رقابت با کوالکام می پرداختند اما تمرکز روی چیپست های گیمینگ حاکی از تمایل آنها برای همکاری با کمپانی هایی نظیر ریزر، ایسوس و شیائومی در حوزه موبایل های گیمینگ است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • saba sadr
    saba sadr | ۸ مرداد ۱۳۹۸

    مدیاتک رو چشم نزنیم داره خوب کار میکنه

مطالب پیشنهادی