ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

4fcbb6c6-2019-nissan-sentra-10-768x512
خودرو

توقف تولید مدل های ارزان نیسان؛ مسیر نافرجام غول خودروسازی ژاپنی

همین چند روز پیش بود که مشخص شد نیسان به لحاظ سودآوری در وضعیت مطلوبی قرار نداشته و این خودروساز ژاپنی خود را برای تعدیل 12,500 نفر از کارکنان خود آماده می کند. حال خبر ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۹ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۰

همین چند روز پیش بود که مشخص شد نیسان به لحاظ سودآوری در وضعیت مطلوبی قرار نداشته و این خودروساز ژاپنی خود را برای تعدیل 12,500 نفر از کارکنان خود آماده می کند. حال خبر می رسد، به غیر از تعدیل نیرو مدیران نیسان به فکر حذف برخی مدل ها نیز افتاده اند.

بر این اساس این شرکت اعلام کرده تا 31 مارس 2022 به تولید حداقل 10 درصد از مدل های مختلف خود پایان خواهد داد. انتظار می رود با اتخاذ این تصمیم در کنار تعدیل نیرو و کاهش سقف تولید، قدرت رقابت پذیری این کمپانی در برابر رقبا افزایش پیدا می کند.

نیسان

در حال حاضر نیسان بیش از 60 مدل گوناگون را روی خطوط تولید خود دارد. البته این مدل ها علاوه بر برند اصلی، با برندهای اینفینیتی و داتسون نیز به فروش می رسند؛ به همین خاطر جالب خواهد بود که ببینیم در نهایت محصولات کدام برند حذف خواهند شد.

آقای هیروتو سایکاوا (Hiroto Saikawa) مدیرعامل کنونی این برند گفته احتمال حذف خودروهای کوچک، به ویژه آنهایی که با برند داتسون در کشورهای در حال توسعه به فروش می رسند، بیشتر از بقیه مدل ها بوده و این شرکت روی این مساله تمرکز خواهد کرد.

d9b3e4a4-datsun-go-and-datsun-go

پیش بینی می شود نیسان آپشن ها و پکیج های ارایه شده برای محصولات خود را محدودتر از قبل کند. بد نیست اشاره کنیم از اوایل امسال دیگر خودروساز ژاپنی یعنی هوندا نیز روش مشابهی را در پیش گرفته است.

برخی از تحلیلگران بازار خودروی ایالات متحده اعتقاد دارند نیسان مدل های کوچکی چون ورسا و سنترا را از این کشور حذف خواهد کرد، زیرا تقاضا برای آنها روندی نزولی گرفته است. هاچبک ورسا نوت را می توان اولین قربانی سیاست جدید نیسان نامید، چرا که این خودرو پس از مدل 2019 دیگر در ایالات متحده عرضه نخواهد شد.

2019 Nissan Versa Note (1)

به دلیل اینکه مدل هایی چون اینفینیتی Q60 و نیسان 370Z از لحاظ فروش عملکرد موفقی در آمریکا ندارند، احتمالا خودروهای اسپرت بخش دیگری است که نیسان در آن تجدید نظر می کند. فروش این دو کوپه اسپرت در ماه ژوئن به ترتیب 49 و 36 درصد افت کرده است.

f597fe78-2020-nissan-370z-50th-ann-12

پیکاپ های تولیدی نیسان نیز از وضعیت مطلوبی برخوردار نبوده و توان رقابت با محصولات شرکت های آمریکایی و یا حتی تویوتا را ندارند، طوری که فروش مدل فول سایز تایتان در ماه ژوئن با 23 درصد افت همراه بوده است.

7a512531-2019-nissan-titan-20-768x512

برخلاف مدل های فوق کراس اوورها و شاسی بلندهای نیسان در جذب مشتریان کاملا موفق هستند. برای نمونه مدل روگ (اکس تریل) یکی از پرفروش ترین خودروهای ایالات متحده محسوب می شود.

اگر چه هنوز مشخص نیست نیسان به تولید کدام مدل ها خاتمه خواهد داد، اما به نظر می رسد تمامی گزینه ها روی میز باشند. در هر حال باید منتظر ماند و دید که تصمیم نهایی ژاپنی ها چه خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی