ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

طرح نوآفرین
تکنولوژی

راهنمای خدمات الکترونیک: چگونه در طرح نوآفرین ثبت‌نام کنیم؟

طرح نوآفرین پس از یک سال پیگیری وزارت ارتباطات و فناوری، اردیبهشت ماه امسال در دولت به تصویب رسید تا استارت‌آپ‌های تازه متولد شده مسیر همواری برای رشد داشته باشند. این طرح تیرماه امسال در ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۹ مرداد ۱۳۹۸ | ۲۰:۳۰

طرح نوآفرین پس از یک سال پیگیری وزارت ارتباطات و فناوری، اردیبهشت ماه امسال در دولت به تصویب رسید تا استارت‌آپ‌های تازه متولد شده مسیر همواری برای رشد داشته باشند. این طرح تیرماه امسال در مراسمی با حضور «اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس جمهور و «محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات رونمایی شد. سایت نوآفرین هم در دسترس علاقمندان به کارآفرینی، تیم‌های استارت‌آپی و همچنین شتابدهنده‌ها قرار گرفت تا بتوانند استفاده از آن را آغاز کنند.

به گفته «محمد جواد آذری‌ جهرمی» وزیر ارتباطات با اجرای این طرح، مشکلات بیمه، مالیات و جذب سرمایه‌گذاری برای استارت‌آپ‌هایی که در مراحل اولیه رشد هستند، رفع خواهند شد. «امیر ناظمی» رییس سازمان فناوری در مورد این طرح گفته بود: «اگر تا ۳ سال درآمدتان کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان بود معافیت مالیاتی و بیمه‌ای دریافت می‌کنید. در واقع این طرح، ترس‌ها را در سقف تراکنشی مشخص کنترل می‌کند و اجازه آزمون و خطا را می‌دهد تا ایده‌ها شکل بگیرند.» به جز این، پرداخت وام به استارت‌آپ‌ها و مواردی از این قبیل در طرح نوآفرین مورد توجه قرار گرفته است.

برای ثبت نام در سایت نوآفرین و درخواست استفاده از تسهیلاتی که در اختیار شما قرار خواهد گرفت، باید چند مرحله را انجام دهید. اول آنکه وارد سایت نوآفرین شوید و در سایت ثبت نام کنید. پس از آن با رمز کاربری خود وارد و اطلاعات ایده، استارت‌آپ، خودتان و هم بنیانگذار‌تان را ثبت کنید تا بتوانید و در نهایت درخواست‌‌تان را اعلام کنید. در تمامی مراحل به این نکته دقت کنید هنگام وارد کردن ارقام، کیبرد شما به زبان انگلیسی باشد.

ثبت اولیه دو مرحله ساده دارد. بعد از ورود به سایت، روی «شروع» کیلیک می‌کنید، وارد قسمت «ثبت نام در سایت» می‌شوید. بعد از وارد کردن اطلاعات اولیه، انتخاب گزینه‌های من ربات نیستم و قوانین و مقررات را تائید می‌کنم؛ گزینه عضویت را انتخاب کنید. دقت کنید که شما در همین صفحه باید انتخاب کنید که در چه دسته‌ای قرار می‌گیرید آیا شرکت یا تیم نوپا هستید، شتابدهنده، سرمایه گذار و یا .... هستید.

نوآفرین

در کمتر از یک دقیقه پیامکی که کد تائید در آن نوشته شده، برای شما ارسال می‌شود. که باید آن را وارد کنید.

طرح نوآفرین

حالا شما از کاربران سایت هستید که باید اطلاعات خود را وارد و تکمیل کنید. گزینه ورود به سایت را انتخاب و در صفحه اول نام تیم یا استارت‌آپ خود را وارد کنید. برای قسمت‌های «وضعیت کسب و کار»، مرحله رشد» و ... چندین گزینه وجود دارد که می‌توانید یکی از آنها را انتخاب و بعد از آپلود کردن لوگوی و کامل کردن اطلاعات کلی تیم به مرحله بعد بروید.

طرح نوآفرین

در قسمت «ثبت اطلاعات تیم نوپا» سال شروع و به کار، تعداد اعضا و موسسان که حداقل باید دو نفر باشد، درآمد سال گذشته و میزان سرمایه جذب شده را وارد کنید.

طرح نوآفرین

اطلاعات تماس موارد بعدی است که از شما خواسته می‌شود. شهر و استان، کد پستی، شماره تماس و آدرس دقیق و ... را وارد و محل را روی نقشه مشخص کنید. فراموش نکنید که ارقام را با زبان انگلیسی کیبرد وارد کنید. در غیر اینصورت با اخطار «زبان شما مورد تائید نیست» مواجه می‌شوید.

طرح نوآفرین

لازم به گفتن نیست که قبل از ثبت اطلاعات محصول یا ایده باید زمینه فعالیت و گروه مشتریان و مدل فعالیت کارتان مشخص شده باشد؛ همان را در سایت وارد کنید تا به مرحله آخر برسید.

طرح نوآفرین

در مرحله آخر که زمان و دقت بیشتری نیاز دارد باید اطلاعات خودتان و حداقل یکی از هم‌بنیانگذاران خود را به طور کامل وارد کنید. اطلاعاتی مانند نام و نام خانوادگی، کد ملی و شماره شناسنامه باید درست وارد شود چون اگر اشتباهی داشته باشد، ثبت نمی‌شود.

طرح نوآفرین

در نهایت نیز صفحه‌ای از مقررات سایت به شما نمایش داده می‌شود، بعد از اینکه آن را تائید کردید پیامکی حاوی شناسه ملی نوآفرین برایتان ارسال‌ می‌شود. همچنین این کد روی صفحه نمایش داده می‌شود.

طرح نوآفرین

حالا شما می‌توانید وارد یکی از گزینه‌هایی که فعال شده، بشوید و درخواست خود را ثبت و پیگری کنید.

طرح نوآفرین

در نهایت باید گفت طرح نوآفرین جزئیاتی دارد که بهتر است قبل از ثبت نام در سایت کلیات آن را در این فایل پی دی اف بخوانید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Forootan
    Forootan | ۱۰ مرداد ۱۳۹۸

    اگر ایده داریم ولی یه تیم برنامه نویس خوب نداریم چیکار کنیم؟

مطالب پیشنهادی