ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

در سومین «چهار چرخه» ببینید: دنده عقب خودرسازی به دوران ماشین دودی

در قسمت سوم «چهارچرخه» این هفته نگاهی می‌کنیم به قطعاتی که خودروسازان آنها را آپشن می‌دانند و به تازگی از روی خودروها حذف کرده‌اند و یا قطعاتی که قرار است روی مدل‌های فول آپشن نصب ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۹ مرداد ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰

در قسمت سوم «چهارچرخه» این هفته نگاهی می‌کنیم به قطعاتی که خودروسازان آنها را آپشن می‌دانند و به تازگی از روی خودروها حذف کرده‌اند و یا قطعاتی که قرار است روی مدل‌های فول آپشن نصب شود. از محصول جدید ایران خودرو، پژو ۳۰۱ دنده دستی گرفته که قرار است با ترمز کاسه‌ای تولید شود و خودرو ساینا که با فرمان پراید به مشتریان تحویل داده شد.

در واقع وضعیت خودروسازی کشور به گونه‌ای است که نشان از دنده عقب صنعت خودرو به گذشته‌های دور دارد چنانکه خودرویی مانند پژو ۲۰۶ حدود ۱۲ سال قبل با ترمز دیسکی داشت اما الان بسیاری از محصولات ایران خودرو مانند خانواده پژو و سورن قرار است بدون ترمز دیسکی به بازار عرضه شوند.

از سوی دیگر قرار بود که محصولاتی مانند ساینا در گروه خودروسازی ساپیا، جایگزین پراید شوند اما می‌بینیم که ساینا با فرمان پراید تحویل مشتریان شد. به بیان دیگر خودروهای قدیمی درحال جایگزین شدن محصولات جدید هستند. هرچند که خودروسازی دلیل این اقدامات را کمبود قطعه و تحریم‌ها عنوان می‌کنند و تاکید دارند که هزاران خودرو ناقص در پارکینگ‌ها مانده‌اند اما با این حال همچنان اقدام به پیش فروش با موعد تحویل سال‌های آینده می‌کنند.

اقدام جالب دیگر خودروسازان در این شرایط، طراحی و تولید محصولات جدید است آن هم در شرایطی که کمپانی اصلی یعنی پژو در ایران حضور ندارد.

با این حال در شرایطی که کیفیت و استانداردهای قبلی خودروها هر روز کمتر می‌شود، رئیس سازمان استاندارد عامل انسانی را مهمترین عامل تصادفات اعلام می‌کند: «خودروهای پر تیراژ داخلی تنها عامل تصادفات نیستند و خطای انسانی مهم ترین دلیل تصادفات است.» این در حالی‌ست که باید ایمنی خودروها برای سالم ماندن و زنده ماندن انسان‌ها بعد از تصادفات مورد توجه سازمان استاندارد قرار گیرد و نه عامل تصادفات که حتی می‌تواند غیر استاندارد بودن مسیر باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • ErfanMTI
    ErfanMTI | ۱۱ مرداد ۱۳۹۸

    ۴۰ سال حقارت

  • Erfaan Zandii
    Erfaan Zandii | ۱۰ مرداد ۱۳۹۸

    عوضش امنیت داریم و معنویتمون قویه و به بهشت میریم

  • ازکجا به کجا
    ازکجا به کجا | ۱۰ مرداد ۱۳۹۸

    ریس استاندارد زر میزنه ?

  • Mehran
    Mehran | ۹ مرداد ۱۳۹۸

    ترمز کاسه ای تو دنیا منسوخ شده ما هنوز تولید میکنیم?‍♂️

مطالب پیشنهادی