ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سود عملیاتی سامسونگ
تکنولوژی

نصف شدن سود عملیاتی سامسونگ در سه ماهه دوم ۲۰۱۹

بازار کم رونق گوشی های پرچمدار و چیپ های حافظه سود عملیاتی سامسونگ را نسبت به سال قبل به شدت تحت تاثیر قرار داده است. سود عملیاتی سامسونگ در سه ماه دوم ۲۰۱۹ نسبت به ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۹ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

بازار کم رونق گوشی های پرچمدار و چیپ های حافظه سود عملیاتی سامسونگ را نسبت به سال قبل به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

سود عملیاتی سامسونگ در سه ماه دوم ۲۰۱۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افت ۵۶ درصدی به ۵.۶ میلیارد دلار (۶.۶ تریلیون وون) رسیده. این عملکرد نامطلوب باعث کاهش ۰.۸ درصدی ارزش سهام کمپانی کره ای شده است.

سامسونگ نه تنها بزرگترین تولید کننده موبایل در جهان است بلکه در صدر عرضه کنندگان چیپ های حافظه نیز قرار دارد. از اینرو بخش قابل توجهی از درآمدهای کمپانی کره ای متکی بر این دو بازار است که این روزها اوضاع چندان روبه راهی ندارند. از یک طرف میزان استقبال خریداران از گوشی های پرچمدار کاهش یافته و از طرف دیگر عرضه بیش از حد چیپ های حافظه باعث کاهش قیمت آنها شده. سامسونگ حتی از فروش پایین آیفون های جدید هم ضربه خورده چرا که یکی از تامین کنندگان قطعات آن به شمار می رود.

سود عملیاتی سامسونگ

علی رغم افزایش ۸ درصدی درآمد بخش موبایل نسبت به سال گذشته، سود این واحد با افت ۴۲ درصدی مواجه شده است. آنطور که سامسونگ می گوید عرضه کلی موبایل ها و به ویژه مدل های میان رده نظیر گلکسی A50 و A70 افزایش یافته اما مدل های پرچمدار که حاشیه سود بیشتری دارد، چندان پر رونق نیست.

انتظار می رود اوضاع طی نیمه دوم سال بهبود یابد هرچند سامسونگ در مورد تاثیر «شرایط خارجی» هشدار داده. احتمالا منظور از این هشدار تنش های سیاسی بین ژاپن و کره است که به تحریم شرکت های کره ای و کاهش تولید نمایشگر و چیپ های حافظه منجر شده است.

کمپانی کره ای امیدوار است عرضه گوشی تاشوی گلکسی فولد و سری گلکسی نوت ۱۰ در نیمه دوم سال به افزایش درآمدهای آنها کمک کند. همچنین با روی آوردن شرکت های دیگر به تولید گوشی های 5G که نیاز به فضای داخلی بیشتری دارند، احتمالا میزان سفارش های دریافتی سامسونگ برای تولید پنل های باریک اولد نیز بیشتر می شود. در نهایت کره ای ها به استقبال خریداران از تلویزیون های QLED 8K چشم دوخته اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی