ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پروژه انتقال داده
تکنولوژی

اپل هم به پروژه انتقال آسان داده‌ها ملحق شد

تعدادی از کمپانی های بزرگ به پروژه انتقال آسان داده ها ملحق شده اند که در میان آنها نام اپل نیز به چشم می خورد. « پروژه انتقال داده » که سال گذشته گوگل، فیسبوک، مایکروسافت ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۹ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۹:۳۰

تعدادی از کمپانی های بزرگ به پروژه انتقال آسان داده ها ملحق شده اند که در میان آنها نام اپل نیز به چشم می خورد.

« پروژه انتقال داده » که سال گذشته گوگل، فیسبوک، مایکروسافت و توییتر به آن ملحق شدند، به کاربران این امکان را می دهد که داده های خود را به طور مستقیم و بدون نیاز به دانلود و آپلود مجدد، بین این سایت ها جابجا کنند.

امنیت داده ها در سیستم از طریق رمزنگاری داده ها تضمین شده است

حالا اپل و تعدادی از شبکه های اجتماعی نیز به این برنامه ملحق شده اند. پلتفرم متن باز تیم برنرز لی به نام «سالید» امکان ورود و صدور مخاطبان را فراهم می کند و Mastodon هم قابلیت مشابهی را برای پست ها ارائه خواهد کرد. اپل هم قرار است با توسعه سیستم های جدید امکان وارد کردن داده ها به iCloud و استخراج اطلاعات از آن را فراهم کند.

این پروژه متن باز در سال ۲۰۱۷ معرفی شد اما شهرت آن از زمان پیوستن گوگل و فیسبوک در سال گذشته به مراتب بیشتر شد. در این سیستم امنیت جابجایی تصاویر، ایمیل ها، اطلاعات تماس و تسک ها از طریق هویت سنجی کاربران و رمزنگاری داده ها و تاییدیه ها تضمین خواهد شد.

پروژه انتقال داده

تا کنون بیشتر فعالیت های پروژه انتقال داده در بخش بک اند و زیرساخت متمرکز بوده اما در آینده نزدیک برنامه های ویژه کاربردی نیز ارائه خواهد شد. گوگل با انتشار بیانیه ای ضمن ابراز رضایت از مشارکت در این پروژه اعلام کرده ابزارهای حاصل از آن را طی ماه های آینده در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

در پروژه ای جداگانه اپل و تعدادی از بزرگترین شرکت های بیمه از طرح مشترکی خبر دادند که امکان مشاهده اطلاعات پزشکی و قبوض بیمه را در اپلیکیشن هایی نظیر Health این شرکت به کاربران خواهد داد.

 

تماشا کنید: اپل باز هم قابلیت‌های دوربین آیفون XS را به رخ می‌کشد

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی