ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ایلان ماسک: پیکاپ تسلا در عرض دو یا سه ماه آینده معرفی می شود

از مدت ها پیش می دانیم که کمپانی تسلا خود را برای عرضه یک پیکاپ برقی آماده می کند؛ این مساله نیز مشخص شده بود که پیکاپ خودروساز کالیفرنیایی تا پایان سال 2019 پرده برداری ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۹ مرداد ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

از مدت ها پیش می دانیم که کمپانی تسلا خود را برای عرضه یک پیکاپ برقی آماده می کند؛ این مساله نیز مشخص شده بود که پیکاپ خودروساز کالیفرنیایی تا پایان سال 2019 پرده برداری می شود. اما مدیرعامل تسلا یعنی ایلان ماسک که حضور پر رنگی در توئیتر دارد، اخیرا با انتشار توئیتی اطلاعات بیشتری را در این رابطه فاش کرده است.

آقای ماسک در پاسخ به یکی از کاربران توئیتر که درباره زمان معرفی تسلا پیکاپ سوال پرسیده بود، گفته این خودرو در عرض دو یا سه ماه آینده معرفی می شود. در توئیت وی آمده:

ما (به زمان رونمایی) نزدیک شده ایم، ولی جزئیات نهایی از اهمیت زیادی برخوردار هستند. شاید دو یا سه ماه.

توئیت ایلان ماسک نشان می دهد که تسلا هنوز در حال کار روی نمونه ای است که در روز رونمایی در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. تاکنون خودروساز کالیفرنیایی فقط یک تیزر از پیکاپ الکتریکی خود را منتشر کرده است. این تیزر که در قالب یک عکس انتشار یافته، بسیار مبهم بوده و اطلاعات چندانی درباره شکل اتاق ندارد.

b122b442-tesla-pickup-truck--768x416
تیزر مربوط به پیکاپ تسلا؛ به نظر می رسد این تیزر نمای عقب پیکاپ تسلا را به نمایش می گذارد

با توجه به گفته های پیشین ایلان ماسک انتظار می رود پیکاپ تسلا در مقایسه با دیگر اعضای خانواده خود از طراحی کاملا متفاوتی برخوردار باشد. از آنجایی که محصولات کنونی تسلا به لحاظ شکل ظاهری با انتقادهایی مواجه بوده اند، شاید این کمپانی با پیکاپ پایه گذار زبانی جدید برای محصولات خود شود.

رندرینگی از پیکاپ تسلا
رندرینگی از پیکاپ تسلا

آنطور که در ماه ژوئن اعلام شد، مدل پایه پیکاپ تسلا قیمتی پایین تر از 50 هزار دلار خواهد داشت؛ همچنین هندلینگ این خودرو مشابه با پورشه 911 توصیف شده که به احتمال زیاد یک ادعای اغراق آمیز است.

در کنار موارد فوق مشخص شده که اولین پیکاپ تسلا ظرفیت حمل شش سرنشین را دارا بوده و خواهد توانست باری به وزن 300 هزار پوند (معادل 136 تن) را به دنبال خود بکشد. پیمایش مسافت 400 الی 500 مایلی (645 الی 800 کیلومتر) با یک بار شارژ از دیگر مشخصات احتمالی پیکاپ تسلا به شمار می رود.

به غیر از تسلا،  شرکت های با سابقه ای چون جنرال موتورز و فورد نیز خود را برای ورود به بازار پیکاپ های الکتریکی آماده می کنند؛ استارتاپ میشیگانی ریوین نیز چندی پیش با معرفی کانسپت R1T از قصد خود برای تولید یک پیکاپ برقی خبر داده است. با این حساب در آینده نزدیک شاهد رقابتی داغ و البته سخت و دشوار در این بخش از بازار خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • امیرحسین
    امیرحسین | ۱۳ مرداد ۱۳۹۸

    فک کنم یه ایرانی به تسلا رفته و وانت تولید کرده B-)

مطالب پیشنهادی