ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

6f75d53d-porsche-taycan-2019-goodwood-mark-webber-3
اخبار خودرو

پورشه بیش از 30 هزار درخواست خرید برای تایکان الکتریکی دریافت کرده است + مدل پایه 911 رسما توسط پورشه رونمایی شد

پورشه بیش از 30 هزار درخواست خرید رسمی برای مدل تایکان که تنها یک ماه تا رونمایی از مدل نهایی آن باقی مانده دریافت کرده است. آندرس هافنر مدیر مارکتینگ و فروش پورشه این رقم ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۵

پورشه بیش از 30 هزار درخواست خرید رسمی برای مدل تایکان که تنها یک ماه تا رونمایی از مدل نهایی آن باقی مانده دریافت کرده است. آندرس هافنر مدیر مارکتینگ و فروش پورشه این رقم را در مصاحبه با رسانه بلومبرگ رسانه ای کرده است.

پورشه هدف دارد تا در سال اول تنها 20 هزار دستگاه تایکان تولید کند و در سال های بعد این رقم را به 40 هزار دستگاه در سال برساند. برای درخواست خرید تایکان شما باید مبلغ 2500 یورو پرداخت کنید.

پورشه اگر بتواند سالی 40 هزار دستگاه تایکان تولید و به فروش برساند حتی از تاریخی ترین محصولات این شرکت فروش بیشتری را به ثبت خواهد رساند. پورشه در سال گذشته میلادی 35.573 دستگاه 911 و 24.750 دستگاه 718 به فروش رسانده است. گرچه این رقم به کراس اوورهای بسیار محبوب این شرکت یعنی کاین و ماکان نمی رسد و با توجه به علاقه بی حد و حصر بازار به خودروهای SUV این مسئله حتی برای محصول کاملا جدید همچون تایکان الکتریکی صدق می کند.

1614f829-porsche-taycan-usa-formulae-01

همچنین تایکان فشار بسیار زیادی به تسلا مدل S به عنوان یکی از نزدیک ترین رقبای خود وارد خواهد کرد. تسلا در مجموع 99.394 دستگاه از مدل S و مدل X را در سال 2018 تولید کرده است. مدل S از سال 2012 با کم ترین تغییرات در حال تولید است و تنها در سال 2016 بخش جلوی آن تغییرات کم و مشابه با مدل X داشته است.

پیش از این ایلان ماسک اعلام کرده بود که مدل فیس لیفت و جدیدی از تسلا مدل S را عرضه نخواهد کرد و تنها تغییرات کوچکی بر روی آن اعمال خواهد شد و خریداران جدید احتملا به سمت مدل تایکان جذب خواهند شد.

گرچه تمامی این حرف ها باعث نشده تا پورشه به خود مغرور شود و این شرکت برنامه دارد تا 3 سال اول شارژ رایگان به خریداران خوش شانس تایکان بدهد. گروه فولکس واگن به عنوان شرکت مادر پورشه در راستای توافق با رگولاتوری آمریکا در ماجرای دیزل گیت قبول کرد که بیش از 100 ها مرکز شارژ خودروهای الکتریکی در این کشور احداث کند بعلاوه پورشه در حدود 70 میلیون دلار بر روی شارژرهای سریع DC در نمایندگی های این شرکت سرمایه گذاری کرده است. در اینجا می توانید خبر مبتنی بر مشخصات احتمالی پورشه تایکان را مطالعه کنید.

در دیگر خبر مرتبط با شرکت پورشه از مدل پایه نسل جدید 911 یعنی 992 پرده برداری کرد. این مدل با نام تاریخی کررا عرضه می شود و از همان موتور 3 لیتری تخت 6 سیلندر تویین توربو نیرو می گیرد و حداکثر قدرت آن به 379 اسب بخار و 449 نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

جعبه دنده 8 سرعته PDK نیز به صورت استاندارد بر روی این مدل قرار داده شده است و در آینده نزدیک امکان انتخاب جعبه دنده دستی نیز توسط پورشه فراهم می شود. سیستم تعلیق قابل تطبیق نیز به صورت استاندارد بر روی این مدل نصب شده است اما امکان انتخاب آپشن تعلیق سفت تر با ارتفاع پایین تر موسوم به اسپرت نیست و خریداران امکان انتخاب آپشن چرخش چرخ های عقب و یا دیفرانسیل ضد لغزش را نخواهند داشت.

رینگ های این مدل نیز در جلو 19 و در عقب 20 اینچی است. این مدل در عرض 4 ثانیه به سرعت 96  کیلومتر بر ساعت می رسد و با انتخاب بسته موسوم به Sport Chrono در حدود 0.2 ثانیه سریع تر خواهد شد. حداکثر سرعت آن نیز در مدل کوپه به 293 کیلومتر بر ساعت و در مدل کابریولت (سقف تاشو) به 289 کیلومتر بر ساعت می رسد.  قیمت مدل کوپه از 98.750 دلار آغاز خواهد شد و مدل کابریولت قیمت پایه برابر با 111.550 دلار خواهد داشت. این بدین معنا است که نسل جدید در حدود 6 هزار دلار قیمت پایه بالاتری به نسبت نسل قبل خود خواهد داشت که با توجه به استاندارد بودن جعبه دنده 8 سرعته PDK افزایش قیمت چندان زیادی را تجربه نکرده است.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی