ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بیش از 85 درصد از ذخایر بیت کوین دنیا استخراج شده است

تا دیروز یعنی ۳۱ ژوئیه ۲۰۱۹، بیش از ۸۵ درصد از کل ذخایر بیت کوین دنیا استخراج شده و تنها حدود ۳ میلیون بیت کوین باقی مانده است. طبق آمارهای چندین سایت که وضعیت بیت ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۹:۳۰

تا دیروز یعنی ۳۱ ژوئیه ۲۰۱۹، بیش از ۸۵ درصد از کل ذخایر بیت کوین دنیا استخراج شده و تنها حدود ۳ میلیون بیت کوین باقی مانده است.

طبق آمارهای چندین سایت که وضعیت بیت کوین را رصد می کنند، تاکنون بیش از ۱۷۸۵۰۰۰۰ بیت کوین استخراج شده و در گردش است. سقف بیت کوین توسط ساتوشی ناکاموتو ۲۱ میلیون تعیین شده است. این یعنی تنها ۱۵ درصد از ذخایر بیت کوین دنیا باقی مانده است.

زمانی که تعداد معینی از نودهای استخراج شده یک بلوک از تراکنش ها را تأیید کنند، بیت کوین های جدید ساخته می شوند. با استخراج هر بلوک توسط ماینرها و دریافت پاداش، بیت کوین های بیشتری وارد گردش می شوند. در هر ۲۱۰۰۰۰ بلوک نیز پاداش استخراج نصف می شود.

شبکه بیت کوین

در حال حاضر ماینرها به ازای هر بلوک استخراج شده، ۱۲.۵ بیت کوین پاداش می گیرند. پیش بینی می شود ماه مه سال ۲۰۲۰ نصف شدن پاداش استخراج فرا برسد؛ در این صورت استخراج کنندگان به ازای هر بلوک ۶.۲۵ بیت کوین پاداش می گیرند. در نهایت با رسیدن به سقف ۲۱ میلیونی تعیین شده، ماینرها دیگر هیچ پاداشی نخواهند گرفت.

هنوز کسی نمی داند چرا ساتوشی ناکاموتو برای بیت کوین سقف تعیین کرده اما کارشناسان معتقدند تعیین شدن سقف برای آن منجر به خصوصیت ضد تورمی آن شده؛ به عبارت دیگر این محدودیت عیار بیت کوین را بالا برده و باعث شده در مقایسه با منابع نامحدود، ارزش بیشتری پیدا کند (مثلا اگر طلا به وفور در زمین یافت می شد دیگر ارزشی نداشت.) حتی برخی کارشناسان پیش بینی می کنند ارزش بازار بیت کوین از طلا پیشی خواهد گرفت.

در حال حاضر ۱۸۰۰ بیت کوین جدید در هر روز تولید می شود و با توجه به نصف شدن پاداش به ازای هر ۲۱۰ هزار بلوک، سال ۲۱۴۰ استخراج ۲۱ میلیون بیت کوین به اتمام خواهد رسید. شاید این خبر خوبی برای نسل آینده است تا با سخت افزارهای پیشرفته تر با سرعت بیشتری بیت کوین استخراج کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • پیندو
    پیندو | ۱۰ مرداد ۱۳۹۸

    لطفا در مقاله ای توضیح دهید
    ۱.چه چیزی بیتکوین را ارزشمند میکند.
    ۲.در فرایند استخراج چه چیزی پردازش میشود.این محاسبات بی انتها چیست.گره از چه کاری باز میکند.

    • Ali_Safarpour
      Ali_Safarpour | ۱۱ مرداد ۱۳۹۸

      بیت کوین ارزی بدون پشتوانه است، چیزی که اون رو ارزشمند میکنه اعتماد کاربران و معامله با اون هست.

    • طاووس
      طاووس | ۱۴ مرداد ۱۳۹۸

      بین آدم ها همه چیز قردادی حتی قانوناشون
      ولی قانون دنیا قردادی نیست و کاملاً واقعی

مطالب پیشنهادی