ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

آشنایی با ۸ افزونه مرورگر برای افزایش تمرکز و بهبود کیفیت کار

زمان یکی از مهم‌ترین ارکان زندگی کاری ماست و همیشه موانعی وجود دارند که ضمن اتلاف وقت، باعث برهم زدن تمرکز ما می‌شوند. به عنوان مثال شاید به این موضوع فکر کرده باشید که چه ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۰

زمان یکی از مهم‌ترین ارکان زندگی کاری ماست و همیشه موانعی وجود دارند که ضمن اتلاف وقت، باعث برهم زدن تمرکز ما می‌شوند. به عنوان مثال شاید به این موضوع فکر کرده باشید که چه قدر خوب می‌شد اگر کامپیوتر در حین کار به ما اجازه نمی‌داد تا با باز کردن تب‌های اضافی وقتمان را هدر دهیم.

جالب است بدانید که برخی افزونه‌ها برای مرورگ‌های کروم، فایرفاکس و اپرا وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به افزایش تمرکز و بهبود کیفیت کار خود کمک کنید. به همین دلیل در این مطلب تصمیم گرفتیم ۸ افزونه‌ برای افزایش تمرکز و بهبود کیفیت کار را به شما معرفی کنیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

استفاده از یک زمان سنج

استفاده از یک زمان سنج یا ساعت می‌تواند به شما کمک کند تا با تمرکز بیشتری مشغول انجام کار‌هایتان شوید. با استفاده از زمان سنج می‌توانید برای خود مشخص کنید که چه مقدار زمانی را می‌توانید به گشت و گذار در صفحه‌ای خاص اختصاص دهید.

۱. Ultra Timer (کروم)

افزایش تمرکز

اگر از مرورگر کروم استفاده می‌کنید افزونه‌ی Ultra Timer می‌تواند بهترین زمان سنج باشد. با استفاده از افزونه‌ی یاد شده قادرید زمان مد نظر برای گشت و گذار در اینترنت را تنظیم کنید و سپس با زدن دکمه‌ی Start زمان آغاز خواهد شد. به محض پایان یافتن زمان، Ultra Timer با پخش یک افکت صوتی و همچنین ارسال نوتیفیکیشن به شما اطلاع می‌دهد که وقت گشت و گذار در اینترنت به پایان رسیده است.

برنامه ریزی برای تب‌های مرورگر

شاید تعیین زمان برای شما مناسب نباشد. پیشنهاد دیگر ما اعمال برنامه ریزی دقیق برای تب‌های مرورگری که از آن استفاده می‌کنید است. افزونه‌هایی برای این کار وجود دارند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها برای تب‌های مختلف باز شده در مرورگر برنامه ریزی تعیین نمایید. در ادامه به چند نمونه از این افزونه‌ها اشاره خواهیم کرد.

۲. Page Timer (اپرا)

افزونه‌ی Page Timer به شما اجازه می‌دهد تا مدت زمان بررسی هر وبسایت خاص را مشخص کنید. کافیست با اجرای Page Timer و تنظیم دقیق زمان استفاده از وبسایت‌ها رو محدود نمایید. وقتی زمان به پایان برسد یک پیام نمایش داده می‌شود که در آن به شما اعلام شده: «زمان به پایان رسیده است!».

۳. Web Scheduler (اپرا)

یکی دیگر از ابزار‌های مناسب برای مرورگر اپرا در این زمینه Web Scheduler نام دارد. با استفاده از این افزونه علاوه بر بسته شدن وبسایت‌های مختلف شما می‌توانید مشخص کنید که بعد از گذشت مدت زمانی مشخص صفحه‌ای جدید باز شود.

برای استفاده از این افزونه تنها کافیست وارد سایت شوید یا آدرس آن را در Web Scheduler وارد نمایید، سپس زمانی که می‌خواهید صفحه‌ی جدید باز شود را مشخص کنید. اگر قصد دارید این اتفاق تنها یک بار بیفتد Once را بزنید و اگر تصمیم دارید این اتفاق روزانه، هفتگی یا ماهانه پیش بیاید باید گزینه‌های دیگر را مد نظر قرار دهید.

۴. Productivity Owl (کروم)

اگر از گوگل کروم استفاده می‌کنید، افزونه‌ی Productivity Owl می‌تواند به شما کمک کند. این افزونه به شما اجازه می‌دهد تا مدت زمانی که می‌خواهید در یک وبسایت باشید را مشخص کنید. البته این افزونه ویژگی‌های کاربردی دیگری هم دارد؛ به عنوان مثال شما می‌توانید بخشی از ساعات را به عنوان زمان آزاد انتخاب کنید و در آن بازه آزادانه در صفحاتی که دوست دارید وقت بگذرانید.

مدت زمانی که برای وبسایت‌های مختلف می‌گذارید را بررسی کنید

برخی از افزونه‌ها هستند که مدت زمان سپری شده در هرکدام از وبسایت‌ها را اندازه گیری کرده و در اختیارتان قرار می‌دهند. اگر نسبت به این موضوع که وقت هدر رفته‌تان بیشتر صرف کدام صفحات می‌شود حساسیت دارید، افزونه‌های زیر را بررسی کنید.

۵. Mind the Time (فایرفاکس)

یکی از افزونه‌های قدیمی فایرفاکس Mind The Time نام دارد و این قدمت طولانی بی دلیل نیست. با استفاده از این افزونه قادرید مدت زمان همه‌ی فعالیت‌های خود را به طور دقیق بررسی کنید. Mind the Time در بخشی جداگانه به طور خلاصه تحلیل زمانی همه‌ی فعالیت‌های شما را اعلام می‌کند.

۶. Website Timer (اپرا)

گزینه‌ی مناسب مرورگر اپرا Website Timer‌ نام دارد. این افزونه با ایجاد یک نمودار گرافیکی به طور دقیق مدت زمانی که در صفحات مختلف سپری کرده‌اید را بررسی و به شما گوشزد می‌کند. همچنین امکان مشاهده‌ی اطلاعات روز‌های گذشته و ایجاد لیست سیاه از دامنه‌ها هم در اختیارتان خواهد بود.

جلوی هدر رفتن وقتتان را بگیرید

استفاده از همه‌ی افزونه‌های بالا هم شاید نتواند جلوی از دست دادن تمرکزتان را بگیرد. به همین دلیل بد نیست که با استفاده از افزونه‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم به طور کامل جلوی نمایش برخی صفحات در مرورگر خود را بگیرید.

۷. Leechblock NG (کروم، فایرفاکس)

افزونه‌ی LeechBlock NG پیش از این تنها برای مرورگر فایرفاکس در دسترس بود اما هم اکنون می‌توانید از آن در گوگل کروم هم استفاده کنید. با برخورداری از این افزونه این امکان را دارید تا دسترسی به برخی وبسایت‌های خاص را از بین ببرید و برای بررسی صفحات مختلف محدودیت زمانی تعیین کنید.

یکی از مزیت‌های بسیار خوب LeechBlock NG این است که با استفاده از آن قادرید برای هرکدام از روز‌های هفته محدودیت زمانی خاصی اعمال کنید. علاوه بر این افزونه‌ی یاد شده می‌تواند به جای وبسایت‌های بلوک شده شما را به URL‌ دلخواهی که خودتان مشخص می‌کنید ببرد.

۸. WasteNoTime (کروم، سافاری)

افزونه‌ی WasteNoTime را می‌توان شبیه به LeechBlock‌ دانست با این تفاوت که استفاده از آن در مرورگر‌ سفری هم امکان پذیر است.

با استفاده از این افزونه می‌توانید آدرس سایت‌هایی که نمی‌خواهید وقتتان را هدر دهند را وارد کنید. با این کار هر زمان که بخواهید به سایت‌های مشخص شده بروید صفحه‌ای شما را از این کار منع می‌کند.

همچنین این امکان را دارید که مدت زمانی مشخص را برای یک وبسایت تعیین کنید. به محض پایان یافتن مدت زمان مشخص شده‌ی شما برای صفحات یاد شده، دیگر امکان دسترسی به آن‌ها را نخواهید داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • arsalanse
    arsalanse | ۱۱ مرداد ۱۳۹۸

    LeechBlock NG برگشته اصلاح کنید لطفا

    • مانی میرجوادی
      مانی میرجوادی | ۱۱ مرداد ۱۳۹۸

      ممنون از تذکرتون. اصلاح شد.

مطالب پیشنهادی