ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

دانشمندان اسپانیایی در چین یاخته انسان را به میمون پیوند زدند

طبق گزارشات به دست آمده پژوهشگران چینی با مخلوط ژن انسان و حیوان موفق به تولید هیبرید انسان و میمون شده اند که می تواند بشریت را یک قدم به انقلاب در پیوند عضو نزدیک ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۵:۵۷

طبق گزارشات به دست آمده پژوهشگران چینی با مخلوط ژن انسان و حیوان موفق به تولید هیبرید انسان و میمون شده اند که می تواند بشریت را یک قدم به انقلاب در پیوند عضو نزدیک تر کند.

تیمی متشکل از چندین پژوهشگر بین المللی در چین ژن های مسئول تولید عضو را در جنین میمون دستکاری کرده و سپس سلول های بنیادین انسان را درون آن قرار داده اند. گفته می شود دلیل انجام این آزمایش در چین در امان ماندن از مسائل حقوقی و اخلاقی این عمل بوده است.

برای تولید هیبرید انسان و میمون، جنین این گونه جانوری که تنها چند روز از تشکیل آن گذشته با سلول های بنیادین انسان ترکیب شده و این دو به طور هماهنگ در کنار یکدیگر رشد می کنند. اگر دانشمندان موفق به انجام چنین کاری شوند، می توان یک آمیژه یا کایمِرا (Chimera) تولید کرد که اعضای بدنش از سلول های انسانی تشکیل شده اند. کایمرا موجودی با دو DNA مختلف است.

به گزارش روزنامه El Pais چاپ اسپانیا، دانشمندان چینی معتقدند این آزمایش بشریت را یک قدم به تولید اعضای بدن انسان و پیوند عضو گسترده نزدیک تر خواهد کرد. پژوهشگران از انتشار جزییات این آزمایش سرباز زده و گفته اند که نتیجه آزمایش را در یک ژورنال علمی منتشر خواهند کرد. اما یکی از زیست شناسانی که در این پروژه سهیم بوده از «امیدوارکننده بودن» آزمایش سخن گفته است.

«پابلو راس» یکی از محققان دانشگاه کالیفرنیا که سال 2017 در پروژه شکست خورده مخلوط انسان و خوک سهیم بوده معتقد است استفاده از میمون برای رشد دادن اعضای انسانی رویکرد درستی نیست:

«همواره تأکید کرده ام که استفاده از نخستی ها (Primate) برای رشد اعضای بدن انسان کار درستی نیست؛ این موجودات بسیار کوچک هستند و پرورش عضو در آنها بسیار زمان بر است.»

گفته می شود پژوهشگران قصد دارند علاوه بر میمون، سلول های بنیادین انسان را با سلول های خوک، موش و دیگر نخستی ها نیز آزمایش کنند. چند روز پیش هم از ژاپن خبر رسید که این کشور مجوز خلق گونه های انسان حیوان را صادر کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی