ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اینتل Ice Lake
تکنولوژی

اینتل از ۱۱ چیپست مبتنی بر معماری Ice Lake رونمایی کرد

پس از سال ها تاخیر بالاخره اینتل نخستین محموله از چیپست های ده نانومتری خود را به اقصی نقاط دنیا صادر کرد. همانطور که قبلا در خبرها خواندید پردازنده های Ice Lake صرفا برای لپ ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

پس از سال ها تاخیر بالاخره اینتل نخستین محموله از چیپست های ده نانومتری خود را به اقصی نقاط دنیا صادر کرد. همانطور که قبلا در خبرها خواندید پردازنده های Ice Lake صرفا برای لپ تاپ های سبک و باریک که قوی تر از مک بوک پرو ۱۳ اینچی نباشند طراحی شده اند.

روز گذشته اینتل جزئیات تازه ای را در مورد یازده پردازنده جدید خود که براساس معماری Ice Lake ساخته شده اند ارائه داد. برخی تفاوت ها میان این پردازنده ها شاید در زمان خرید یک لپ تاپ از فروشگاه چندان مشخص و روشن نباشند اما در ادامه توضیحات دقیقی را برای تشخیص تفاوت ها میان آنها ارائه خواهیم کرد.

جدول نامگذاری چیپست های ۱۰ نانومتری اینتل

اینتل Ice Lake

  • Core i3: این یعنی با یک چیپ اقتصادی روبرو هستید که تنها دو هسته دارد و در هر لحظه حداکثر میتواند چهار عملیات را به انجام برساند در حالی که Core i5 و Core i7 هرکدام چهار هسته پردازشی و ۸ ریسمان دارند.
  • دو رقم اول همیشه ۱۰ است و صرفا به این معناست که با پردازنده نسل دهم Ice Lake با تمام ویژگی های مثبتش روبرو هستید؛ از گرافیک سریع تر گرفته تا عمر باتری بهتر در زمان پخش ویدیوهای HEVC و البته سرعت کلاک پایین تر نسبت به قبل. اگر با عدد ۹ یا ۸ در نام یک چیپست مواجه شدید باید بدانید که آن پردازنده قدیمی تر از نسل دهم است.
  • رقم سوم به سرعت یک چیپست مربوط می شود. برای مثال سرعت کلاک یک چیپست Core i7-1065G7 صد مگاهرتز بیشتر از چیپست Core i5-1035G7 است و میتواند برای بازه های زمانی کوتاه به ۲۰۰ مگاهرتز برسد.
  • اما رقم چهارم که مهم تر از رقم سوم است، چراکه کلاس کلی یک چیپست را مشخص می کند؛ ۰ یعنی چیپست مورد نظر ۹ واتی است و به سری Y تعلق دارد که مناسب لپ تاپ های بدون فن و تبلت های غیرکاری است. ۵ هم یعنی چیپست شما ۱۵ واتی است و به سری U تعلق دارد که کمی قدرتمندتر است. عدد ۸ نیز به معنای یک چیپست بسیار قدرتمند ۲۸ واتی است که سرعت کلاک پایه ۲ گیگاهرتزی دارد و میتواند به ۴ گیگاهرتز اورکلاک شود.
  • در انتها اگر با حرف G در پایان نام یک چیپست روبرو شدید باید بدانید که پردازنده گرافیکی سریعی در آن به کار رفته. در راس همه نیز G7 قرار دارد که به پردازنده گرافیکی Iris Plus اینتل با ۶۴ واحد اجرایی اشاره دارد. در مقابل آن نیز G4 و G1 قرار دارند که به ترتیب ۴۸ و ۳۲ واحد پردازشی دارند. بنابراین زمانی که اینتل اعلام می کند به لطف چیپست های جدید میتوانید بازی های ویدیویی را با نرخ 1080p اجرا کنید منظور چیپستی با پردازنده گرافیکی G7 خواهد بود.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی