بعد از آنکه سیسکو سیستمز نتوانست حفره های امنیتی موجود در نرم افزارهایی که به سازمان های آمریکایی فروخته بود را مسدود کند، مجبور به پرداخت جریمه ۸.۶ میلیون دلاری به دولت شد.

نرم افزار مدیریت نظارت ویدیویی سیسکو که پیشتر توسط نهادهای دولتی از جمله فرودگاه لس آنجلس، پلیس واشنگتن دی سی و نیویورک مورد استفاده قرار می گرفت ظاهرا دارای نقص هایی بود که به هکرها امکان می داد کنترل سیستم های مورد استفاده توسط این سازمان ها را در دست بگیرند. البته هیچ شواهدی دال برای حمله موفق با کمک این حفره امنیتی به دست نیامد.

در سال ۲۰۰۸ میلادی جیمز گلن از کارمندان دانمارکی شرکت نت دیزاین (از شرکای سیسکو) هشدار دارد که هکرها میتوانند از حفره امنیتی موجود در این برنامه برای دسترسی مدیریتی به دیگر بخش های شبکه استفاده نمایند. سیسکو اما نتوانست به نگرانی های این فرد پاسخ دهد و به همین خاطر گلن ماجرا را به پلیس و FBI گزارش داد. در سال ۲۰۱۱ دولت پرونده شکایتی علیه سیسکو را تسلیم نهادهای حقوقی کرد و حالا اسناد مربوط به این شکایت تازه منتشر شده اند.

حفره امنیتی
جیمز گلن

از مجموع مبلغ پرداختی حدود یک میلیون دلار آن به گلن اهدا می شود و مابقی میان شرکت هایی که تحت تاثیر این آسیب پذیری قرار گرفته اند تقسیم خواهد شد. به این ترتیب برای نخستین بار در تاریخ آمریکا و براساس قانون ادعاهای نادرست، یک شرکت مجبور می شود که به خاطر ناتوانی در تامین استانداردهای امنیت سایبری جریمه بدهد. قانون ادعاهای نادرست با هدف جلوگیری از فریب خوردن دولت آمریکا به واسطه معرفی نادرست و ناکامل محصولاتی تدوین شده است که شرکت ها به آن میفروشند.

سیسکو در سال ۲۰۱۳ با انتشار یک به روز رسانی نرم افزاری این مشکل را برطرف کرد و بار دیگر تصریح نمود که تاکنون هیچ حمله ای به واسطه این حفره امنیتی رخ نداده است.

گلن در متنی پیرامون همین پرونده اینطور نوشته است:

این فرهنگ وجود دارد که دیگران سود و اعتبار خود را به انجام کار درست ترجیح می دهند. امیدوارم که دیگر شرکت های فناوری نیز بعد از این تجربه من بار دیگر اخلاقیات کاری شان مرور کنند.