ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موس ریزر وایپر
تکنولوژی

وایپر، جدیدترین موس گیمینگ ریزر با سوییچ اپتیکال و وزن 69 گرمی

کمپانی ریزر (Razer) از جدیدترین موس گیمینگ سیم دار خود به نام وایپر (Viper) رونمایی کرد. این موس 69 گرمی فوق سریع، مناسب افراد دست چپ و راست دست بوده و از دو سوییچ اپتیکال ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۰

کمپانی ریزر (Razer) از جدیدترین موس گیمینگ سیم دار خود به نام وایپر (Viper) رونمایی کرد. این موس 69 گرمی فوق سریع، مناسب افراد دست چپ و راست دست بوده و از دو سوییچ اپتیکال بهره می برد.

وایپر، اولین موس ریزر با سوییچ های اپتیکال است. سازنده مدعی شده این کار عمر مفید این محصول را تا 70 میلیون کلیک افزایش داده که 20 میلیون کلیک بیشتر از موس DeathAdder Elite با سوییچ های مکانیکی ساخت همین کمپانی است. سازنده مدعی شده این موس از محصولات رقیب نیز جلوتر است.

مهم ترین ویژگی موس وایپر، برخورداری از دو سوییچ اپتیکال در زیر دکمه های چپ و راست است. در موس هایی که فاقد سوییچ اپتیکال هستند، سوییچ فیزیکی باید با قطعه ای آهنی برخورد کرده تا سیگنال به کامپیوتر ارسال شود. سوییچ های فیزیکی کندتر بوده و درصد خطای بالاتری نسبت به سوییچ های اپتیکال دارند.

کابل بافته شده موس وایپر که اسپیدفلکس (Speedflex) نامگذاری شده، بسیار سبک وزن است و به دلیل متریال به کار رفته در آن، امکان گره خوردنش به حداقل رسیده است. این موضوع زمانی که گیمر موس را روی DPI پایین تنظیم کرده و نیاز به تکان دادن های زیاد دست خود دارد، حائز اهمیت است.

درون موس وایپر لامپ های LED کروما (Chroma) تعبیه شده اند و گیمر می تواند رنگ و الگوی درخشش لوگوی ریزر را در اپلیکیشن سیناپس (Synapse) به دلخواه تغییر دهد. به کمک دکمه تنظیم DPI که زیر موس قرار گرفته، دقت موس در پنج لول از 400 تا 3200 قابل تنظیم است. البته به کمک اپ سیناپس می توان DPI را تا 16000 نیز تنظیم کرد.

از نکات منفی این موس می توان به عدم امکان تنظیم وزن و نبود دکمه های شخصی سازی متعدد اشاره کرد. وایپر 79 دلاری می تواند خرید مناسبی برای گیمرهای حرفه ای و مسابقه دهندگان ورزش های الکترونیکی باشد.

موس وایپر هم اکنون از سایت رسمی ریزر قابل خریداری است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی