ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آموزش خودرو

هشدار درباره خطرات نگهداری از بنزین و اسپری در داخل خودرو

این روزها هوا آنقدر گرم شده که شرایط را برای دارندگان خودرو نیز سخت کرده است. گرم شدن زیاد قطعات ماشین می تواند موجب خسارت و یا از بین رفتن آن شود. پس بهتر است ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

این روزها هوا آنقدر گرم شده که شرایط را برای دارندگان خودرو نیز سخت کرده است. گرم شدن زیاد قطعات ماشین می تواند موجب خسارت و یا از بین رفتن آن شود. پس بهتر است علاج واقعه را قبل از وقوع آن دانست و تدابیری برای نگهداری خودروی خود اندیشید. در همین رابطه اخیرا هشدارهای زیادی در رابطه با عدم نگهداری انواع ظروف در بسته تحت فشار، نظیر بطری های آب معدنی، اسپری ها و بنزین در فضای داخلی خودرو منتشر می شود که البته رعایت آن ها می تواند جنبه احتیاطی کاملا عاقلانه داشته باشد.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران گفت:

در روزهای گرم سال احتمال دارد که با نگهداری بنزین در خودرو انفجار رخ دهد. این اتفاق با با بالا رفتن دما و افزایش جنبش مولکولی بنزین رخ خواهد داد.

نگهداری بنزین

سید جلال ملکی در پاسخ به این سؤال که آیا نگهداری وسایلی مانند اسپری خوشبو کننده یا بطری‌های شیشه‌ای داخل خودرو در روزهای گرم سال، منجر به آتش‌سوزی وسیله نقلیه می‌شود، گفت: «در روزهای گرم سال، دمای داخل خودرو نسبت به محیط خارج آن و با توجه به قرار گرفتن زیر نور خورشید افزایش پیدا می‌کند. قرار دادن موادی مانند مایعات قابل اشتعال از جمله بنزین احتمال خطرساز شدن داخل خودرو را در پی دارد و در صورت حرارت بالا و قرار گرفتن خودرو زیر نور آفتاب این احتمال وجود دارد که وجود اسپری، گاز فندک و سایر اقلام این چنینی باعث بروز خطر شود.»

ملکی در پاسخ به این سؤال که آیا پرشدن بیش از حد بانک بنزین در روزهای گرم سال منجر به حادثه می‌شود یا خیر، تصریح کرد: «در مجاورت باک بنزین خودرو، سوپاپ اطمینان و منفذی وجود دارد که گازها از آن تخلیه می‌ شود. در صورت پر بودن باک خودرو، با به حرکت درآمدن وسیله نقلیه، گازهای اضافه از منفذ تخلیه می‌شود و تاکنون موردی مبنی اینکه خودرو به خاطر پربودن باک دچار حریق شود، مشاهده نشده البته نباید باک خودسرانه توسط راننده دچار تغییراتی از جمله تک سوز، دوگانه‌سوز، اضافه شدن مخزن گاز شود.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی