ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نوکیا ۹ پیور ویو

ایرادات نوکیا ۹ پیور ویو در تعمیر: چسب زیاد و ساختار پیچیده دوربین [تماشا کنید]

گوشی های نوکیای شرکت HMD Global بیشتر به خاطر قیمت پایین شان و البته ایجاد تجربه استفاده از اندروید خالص نزد کاربران شناخته می شوند و در این میان معدود مدل هایی را میتوان پیدا کرد ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

گوشی های نوکیای شرکت HMD Global بیشتر به خاطر قیمت پایین شان و البته ایجاد تجربه استفاده از اندروید خالص نزد کاربران شناخته می شوند و در این میان معدود مدل هایی را میتوان پیدا کرد که از نظر امکانات یا طراحی منحصر به فرد باشند. نوکیا ۹ پیور ویو اما یکی از این گزینه هاست چراکه به پنج دوربین اصلی در بخش پشتی بدنه اش مجهز شده است.

JerryRigEverything اخیرا این گوشی را کالبد شکافی کرده و اسرار تازه ای را در مورد آن فاش کرده است. به گفته او بهترین کلمه برای توصیف این گوشی «بیش از اندازه» است چراکه به خوبی در پنج دوربین اصلی آن نمود یافته است. این آرایه دوربینی از دو سنسور RGB و سه سنسور مونو تشکیل شده و کلیه دیتای جمع آوری شده توسط آن در طول فرایند عکاسی پردازش شده و به یکدیگر می چسبند تا یک تصویر بسیار باکیفیت بسازند.

عبارت بسیار زیاد همچنین در مورد موادی که این قطعات را کنار یکدیگر نگه داشته اند نیز نمود یافته است؛ شیشه پشتی این گوشی با کمک حجم زیادی چسب در جایش ثابت شده و باز کردن بدنه را بسیار دشوار کرده است. این چسب در تمام محیط پیرامونی گوشی استفاده شده و حتی بعد از جدا کردن بخش پشتی بدنه سایر قطعات را در جایشان ثابت کرده است.

باتری گوشی نیز به خاطر همین چسب قابل جدا کردن از بدنه نیست و تعویض آن بسیار دشوار و البته خطرناک است و همین مساله طول عمر دستگاه را پایین آورده این در حالیست که پیشتر گوشی های نوکیا به خاطر طول عمر بالایشان شهرت داشتند.

علاوه بر این، جدا کردن باتری میتواند تصادفا به کابل روبانی نمایشگر و همچنین حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر آسیب بزند.

پنج دوربین اصلی این گوشی نیز با ظرافت بالایی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند اما این ظرافت را میتوان به معنای دشوار بودن فرایند تعمیر گوشی هم در نظر گرفت. البته همه خریداران هم این معیار را در نظر نمی گیرند اما بهتر است در زمان انتخاب گوشی به مقوله سهولت تعمیر آن نیز توجه داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
مطالب پیشنهادی