ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فیسبوک
تکنولوژی

فیسبوک نام اینستاگرام و واتساپ را تغییر می دهد

شاید عجیب و دور از ذهن به نظر برسد، اما از شواهد و قرائن پیداست که فیسبوک می‌خواهد در نام دو اپلیکیشن تحت تملک خود یعنی اینستاگرام و واتس اپ تغییراتی ایجاد کند. به گزارش ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۰

شاید عجیب و دور از ذهن به نظر برسد، اما از شواهد و قرائن پیداست که فیسبوک می‌خواهد در نام دو اپلیکیشن تحت تملک خود یعنی اینستاگرام و واتس اپ تغییراتی ایجاد کند. به گزارش The Information، کارمندان دو شرکت اینستاگرام و واتس اپ به تازگی خبردار شده‌اند که شرکت مادر آن‌ها قصد اضافه کردن نام خود به این دو اپلیکیشن را دارد.

بدین صورت که نام اینستاگرام به Instagram from Facebook و واتس اپ به WhatsApp from Facebook تغییر خواهد کرد. یکی از مقامات فیسبوک ضمن تأیید این مسئله در خصوص تغییر فوق اذعان داشته: «ما خواستار شفافیت بیشتر برای محصولات و سرویس‌هایی هستیم که بخشی از فیسبوک به شمار می‌آیند». اما اگر کسب اعتبار به خاطر پشتیبانی از سرویس‌های محبوب چیزی است که فیسبوک خواستار آن است، در کنار آن باید تاب تحمل انتقادات را هم داشته باشد.

چه فیسبوک، چه واتس اپ و چه اینستاگرام در سال‌های اخیر با مشکلات امنیتی متعددی روبرو بوده‌اند و پرونده‌های بسیاری برای نقض حریم خصوصی در آن‌ها تشکیل شده، که شاید مهم‌ترین و بزرگترین آن‌ها رسوایی بزرگ کمبریج آنالیتیکا باشد که غول شبکه‌های اجتماعی را وارد بحران عظیمی کرد.

در هر صورت، این تغییر نام چیزی نبوده که تا کنون از دید محافل خبری پنهان مانده باشد. جین مانچون وانگ، فعال توییتری که به خاطر فاش‌ کردن اطلاعات از محصولات فیسبوک شهرت دارد، در ماه مارس از برندینگ جدید در محصولات این شرکت خبر داد.

بد نیست بدانید که تغییر نام واتس اپ و اینستاگرام در شرایطی اتفاق می‌افتد که بنیان‌گذاران اولیه این دو اپلیکیشن فیسبوک را ترک کرده‌اند. پاییز سال گذشته، بنیان‌گذاران اولیه اینستاگرام خروج خود از فیسبوک را در شرایطی اعلام کردند که مدتی قبل برایان اکتون و جان کوم، بنیان‌گذاران واتس اپ از این شرکت خروج قهرآمیزی داشتند.

در هر صورت تمامی این اتفاقات دست به دست هم داده که اینستاگرام و واتس اپ از این پس پیوند عمیق‌تری با شرکت مادر خود داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • M.Gh
    M.Gh | ۱۵ مرداد ۱۳۹۸

    این مسحره باززا چیه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی