ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل ارسال گفتگوی کاربران با سیری به شرکت های ثالث را متوقف کرد

بعد از گزارشی که گاردین در زمینه آنالیز داده‌ها و گفتگوی کاربران با دستیار صوتی اپل یعنی سیری منتشر کرد، حالا اپل تصمیم گرفته که فعالیت‌هایش در این زمینه را به حالت تعلیق دربیاورد و از ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۰:۴۵

بعد از گزارشی که گاردین در زمینه آنالیز داده‌ها و گفتگوی کاربران با دستیار صوتی اپل یعنی سیری منتشر کرد، حالا اپل تصمیم گرفته که فعالیت‌هایش در این زمینه را به حالت تعلیق دربیاورد و از پیمانکاران ثالث برای تحلیل گفتگوی کاربران با سیری استفاده نکند.

در گزارش گاردین آمده بود که پیمانکارهای مسئول کنترل کیفیت دستیار صوتی اپل به داده‌های حساس کاربران دسترسی دارند که اطلاعات پزشکی، فعالیت‌های مجرمانه و حتی روابط جنسی را شامل می‌شود.

یکی از سخنگویان اپل در این باره گفته است:

مسئولیت ما این است که در کنار بهبود تجربه کاربران در استفاده از سیری، حریم شخصی آن‌ها را نیز حفظ کنیم. فعلا در حال تهیه یک گزارش کامل هستیم و علاوه بر آن فعالیت‌های تصحیح و بهبود سیری را در سراسر دنیا به حالت تعلیق در آورده‌ایم. در آینده هم برای اینکه بتوانیم بهبودهای نرم‌افزاری انجام دهیم، به کاربران برای مشارکت در این تصحیحات حق انتخاب می‌دهیم.

البته اپل هنوز اعلام نکرده که آیا در کنار توقف این برنامه، ذخیره داده‌های صوتی کاربران سیری روی سرورهایش را هم متوقف می‌کند یا خیر. در حال حاضر این شرکت ادعا می‌کند که داده کاربران را تا 6 ماه نگهداری کرده و سپس با پاک کردن بخش‌های قابل شناسایی، می‌تواند آن را تا دو سال یا بیشتر در سرورهایش نگه دارد.

دستیار صوتی اپل

در واقع هدف برنامه کنترل کیفیت اپل این است که دقت تشخیص صدای اپل را بهبود بخشیده و از فعال‌سازی‌های اشتباه جلوگیری کند. اپل در مورد این فعالیت‌ها به گاردین گفته بود:

بخش کوچکی از فرامین صوتی که برای ارتباط با سیری مورد استفاده قرار می‌گیرد به منظور بهبود دقت و کیفیت کاربری به وسیله تسهیلات کاملا ایمن مورد بررسی قرار می‌گیرد. تمام پیمانکارها موظف شده‌اند به سیاست‌های محرمانه اپل در این زمینه کاملا پایبند باشند.

با همه این‌ها، اپل در بخش شرایط و قوانین استفاده قید نکرده که افرادی خارج از محدوده اپل به محتوای شخصی کاربران این شرکت دسترسی دارند و همچنین هیچ راهی برای اینکه کاربران حق انتخابی برای شرکت نکردن در این ارزیابی‌ها داشته باشند در نظر نگرفته است. شرکت‌هایی مثل آمازون و گوگل از همین روش برای ارزیابی و بهبود عملکرد دستیارهای صوتی خود استفاده می‌کنند، اما به کاربران حق انتخاب داده‌اند تا در صورت تمایل در این فعالیت‌ها شرکت نکنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی