ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Hyundai-Santa_Fe-2019-1280-06
خودرو

سیستم اخطار حضور سرنشین عقب؛ هیوندای به مبارزه با گرمازدگی کودکان می رود

تابستانِ هر سال تعداد قابل توجهی از نوزادان و کودکان خردسال در ایالات متحده به دلیل گرمازدگی ناشی از رها شدن یا جا ماندن در کابین داغ خودروها جان خود را از دست می دهند. گرمازدگی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰

تابستانِ هر سال تعداد قابل توجهی از نوزادان و کودکان خردسال در ایالات متحده به دلیل گرمازدگی ناشی از رها شدن یا جا ماندن در کابین داغ خودروها جان خود را از دست می دهند. گرمازدگی کودکان موضوع تلخی است که توجه بسیاری را به سمت خود جلب کرده است.

برای مقابله با گرمازدگی کودکان و سایر افراد، شرکت کره ای هیوندای همزمان با روز ملی جلوگیری از گرمازدگی اعلام کرده که از سال 2022 در ایالات متحده اکثر محصولاتش را به صورت استاندارد با سیستم اخطار حضور سرنشین در صندلی عقب (rear occupant alert system) به فروش خواهد رساند.

سیستم اخطار حضور سرنشین در صندلی عقب همانطور که از نامش پیداست با پخش اخطار جا ماندن فرد یا افرادی در داخل خودرو را به راننده اطلاع می دهد. این سیستم در دو نسخه متفاوت عرضه می شود.

نسخه پایه بر مبنای باز یا بسته شدن درهای عقب قبل از شروع به کار خودرو عمل نموده و این فاکتور را در حافظه خود نگه می دارد. در صورت تشخیص باز و بسته شدن درها، هنگام خروج راننده از خودرو، سیستم مورد بحث به راننده یادآوری می کند که صندلی های عقب را کنترل نماید.

از آنجایی که این سیستم نسبتا ساده است، تا سال 2022 در بیشتر مدل های تولیدی هیوندای به کار گرفته خواهد شد. هیوندای سوناتای 2020 اولین مدلی است که این سیستم را دریافت می کند. این نسل از سوناتا اواخر امسال راهی نمایندگی های هیوندای می شود.

نسخه پیشرفته تر سیستم اخطار حضور سرنشین در صندلی عقب علاوه بر باز و بسته شدن درها، از سنسور فراصوت نیز بهره می برد. این سنسور به حرکت حساس بوده و می تواند وجود کودکان یا حیوانات خانگی در قسمت عقب را تشخیص دهد.

چنانچه پس از ترک راننده، این سیستم حرکاتی را در ردیف دوم شناسایی کند، به طور خودکار بوق خودرو را به صدا در آورده و به تلفن همراه راننده هم اخطاری ارسال می کند.

همانگونه که پیش تر به اطلاعتان رسانده ایم، سیستم فراصوت اخطار وجود سرنشین در صندلی عقب به عنوان یک آپشن برای سانتافه 2019 معرفی شد. این سیستم در سانتافه و پالیسید 2020 استاندارد است. در ویدیوی زیر می توانید نحوه عملکرد سیستم پیشرفته و کاربردی هیوندای را مشاهده فرمایید.

کودکان در برابر گرما آسیب پذیرتر بوده و دمای بدن آنها در مقایسه با بزرگسالان ممکن است سه الی پنج برابر سریع تر افزایش پیدا کند

طبق آمار NHTSA امسال تاکنون بیش از 20 کودک خردسال در کابین گرم خودروها جان خود را از دست داده اند. سال گذشته تعداد جان باختگان به 52 کودک رسید که مرگبارترین رکورد محسوب می شود. رکورد قبلی در سال 2010 ثبت شده بود، در آن سال متاسفانه 49 کودک در داخل کابین خودروها خفه شدند.

گرمازدگی کودکان
از سال 1999 به این طرف سالانه به طور میانگین 38 کودک آمریکایی در کابین خودروهای گرم جا مانده و از دنیا رفته اند. به همین دلیل سیستم فوق می تواند برای جلوگیری از گرمازدگی کودکان بسیار کارآمد باشد.

 به گفته NHTSA دمای کابین یک خودرو در عرض تنها 10 دقیقه تا 7 درجه سانتی گراد بالاتر می رود

به منظور پیشگیری از مرگ تلخ کودکان در خودروها، دولت ایالات متحده به والدین توصیه می کند هرگز فرزندان خود را هنگام خرید حتی به مدت یک دقیقه داخل کابین رها نکنند. علاوه بر والدین، به مردم نیز توصیه شده در صورت مشاهده کودکی در داخل کابین فورا با 911 تماس گرفته و درخواست کمک کنند.

در طول تابستان امسال 21 سگ در کابین داغ خودروها در ایالات متحده کشته شده اند

بر اساس تحقیقات در یک روز عادی که دمای هوا 25.6 درجه سانتی گراد است، این احتمال وجود دارد که در عرض چند دقیقه دمای کابین خودروها تا 37.8 درجه برسد. در صورتی که دمای بیرون 32.2 درجه باشد، دمای کابین در ده دقیقه تا 42.8 درجه بالا می رود. با این حساب توصیه می شود در این روزها که دمای مناطق مختلف کشور ما در اوج قرار دارد، به خاطر پیشگیری از گرمازدگی کودکان خود و رخ دادن حوادث مشابه از رها کردن آن ها در داخل کابین هر چند برای مدتی کوتاه خودداری کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی