ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

کیاموتورز رسما ایران را ترک کرد؛ پایان تولید کیا سراتو در سایپا

با خروج ایالات‌متحده آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌ها علیه صنعت خودرو از نیمه مرداد سال گذشته، برخی خودروسازان خارجی در آستانه ترک ایران قرار گرفته‌اند، اینبار نوبت به کیاموتورز رسید. در نتیجه تحریم ها ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۴:۴۵

با خروج ایالات‌متحده آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌ها علیه صنعت خودرو از نیمه مرداد سال گذشته، برخی خودروسازان خارجی در آستانه ترک ایران قرار گرفته‌اند، اینبار نوبت به کیاموتورز رسید. در نتیجه تحریم ها محدودیت‌هایی گریبان این صنعت بزرگ داخلی را گرفته است. شرایط به شکلی است که ماندن خودروسازان خارجی در ایران بسیار سخت و پرهزینه شده است.

به نقل از روابط عمومی سایپا، حالا شرکت کره‌ای کیاموتورز هم بعد از بدعهدی رنو فرانسه، سیتروئن فرانسه و برلیانس چین، به پیروی از تحریم‌های یک‌ جانبه امریکا، به‌ همکاری با سایپا پایان داده است.

به دنبال این تصمیمِ شرکت کره‌ای، تولید خودرو کیا سراتو در سایپا نیز این هفته متوقف خواهد شد و خطوط تولید آن نیز جمع‌ آوری می‌شود.

با خروج کیاموتورز از چرخه تولید مشترک خودرو با سایپا، این شرکت نیز به جمع شرکت‌های رنو، سیتروئن، برلیانس، ولوو و ایویکو خواهد پیوست که پیشتر با بدعهدی و عمل نکردن به تعهدات خود به‌ تولید مشترک خودرو در ایران پایان داده‌ بودند.

گفتنی است گروه خودروسازی سایپا با درک کامل از شرایط پیش آمده برای هموطنانی که متقاضی تحویل خودروهای تولید مشترک با شرکای خارجی بودند، اقدامات لازم را جهت جلب رضایت مشتریان و تبدیل خودروهای ثبت‌نامی آنها به خودروهای قابل تحویل انجام داده و همچنین پیگیری های حقوقی بین‌المللی را برای احقاق حق شرکت و مشتریانش ادامه می‌دهد.

اعلام خبر خروج کیا موتورز از بازار ایران در شرایطی صورت می گیرد که سایپا طی روزهای گذشته، پیش فروش کیا سراتو را اعلام کرده بود و حتی خبری مبنی بر واگذاری کیا سراتو به جای خودروهای تولیدی رنو در کشور نیز در هفته های قبل منتشر شده بود.

در همین رابطه قائم مقام مدیرعامل سایپا در بازاریابی و فروش توضیح داد:

فروش فوری سراتو از دو هفته پیش آغاز شده و در حال حاضر نیز فعال است و این اطمینان را می دهیم هموطنانی که در این طرح فروش اقدام به ثبت نام کرده یا می کنند، خودروی خود را در موعد مقرر تحویل خواهند گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • Ali Reza
    Ali Reza | ۱۲ مرداد ۱۳۹۸

    اینها که پولشون رو از پیش فروش جمع کردن، به بهانه تحریمها هر چی آشغال هست به خورد مردم میدن و دولت و حقوق خریداران فقط کشک

  • FromEarth
    FromEarth | ۱۲ مرداد ۱۳۹۸

    اینجوری حال نمیده.
    خبر بزارین سایپا ورشکست شد. ایران دزد خودرو نابود شد.
    من دیگه با این خبرا فقط برانگیخته میشم!

  • molavy
    molavy | ۱۲ مرداد ۱۳۹۸

    لعنت به این دولت کلید به دست قفل ساز

  • Mehran
    Mehran | ۱۲ مرداد ۱۳۹۸

    خودمان کردیم که لعنت بر خودمان باد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی