ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

افشای اطلاعات شخصی بیش از ۲۰۰۰ خبرنگار و تحلیلگر حاضر در نمایشگاه E3

فایل حاوی اطلاعات محرمانه بیش از ۲ هزار روزنامه نگار، تولید کننده محتوا و دیگر فعالان حوزه بازی به خاطر یک آسیب پذیری در وب سایت رسمی نمایشگاه E3 افشا شده است. نمایشگاه E3 که هر ساله ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۰

فایل حاوی اطلاعات محرمانه بیش از ۲ هزار روزنامه نگار، تولید کننده محتوا و دیگر فعالان حوزه بازی به خاطر یک آسیب پذیری در وب سایت رسمی نمایشگاه E3 افشا شده است.

نمایشگاه E3 که هر ساله با شرکت کمپانی های بزرگی نظیر مایکروسافت، سونی، یوبی‌سافت و نینتندو در آمریکا برگزار می‌شود، بزرگترین رویداد دنیای گیم به شمار می رود. روز گذشته فایل ثبت نام بیش از ۲ هزار روزنامه نگار، تولید کننده محتوا، تحلیلگر و دیگر فعالان حوزه بازی روی سایت نمایشگاه منتشر شده بود.

برگزاری این نمایشگاه بر عهده انجمن نرم افزارهای سرگرمی آمریکا (ESA) قرار دارد. این انجمن مدعی شده دلیل انتشار لیست یک آسیب پذیری بوده و فایل مذکور و لینک های مرتبط به آن پس از اطلاع از این مشکل سریعا از روی سایت نمایشگاه حذف شده. با این حال مشکل آنجاست که افراد بسیاری از قبل فایل را دانلود کرده و در حال دست به دست کردن آن در سایت ها و فوروم های بازی هستند.

نمایشگاه E3

اغلب روزنامه نگاران و کارشناسان در این لیست شماره تلفن و آدرس محل کار را خود را ارایه کرده اند اما بسیاری دیگر از جمله فریلنسرهای تولید کننده محتوا شماره تماس و آدرس های شخصی خود را قید کرده اند که حالا در دسترس عموم قرار گرفته و احتمال سوءاستفاده از آن وجود دارد. همین حالا هم تعدادی از این افراد از مزاحمت های تلفنی شکایت کرده اند.

خبر مربوط به افشای سهوی این لیست نخستین بار توسط کانال یوتیوبی روزنامه نگاری به نام Sophia Narwitz منتشر شد. وی در این ویدیو حتی نحوه دسترسی به این فایل که Registered Media List نام داشت ، را نیز اعلام کرده بود. هرچند این فایل از سایت E3 حذف شده اما در نسخه آرشیو هنوز لینک Registered Media List به چشم می خورد. نکته عجیب اینجاست که دیروز حتی با کلیک روی این لینک در نسخه ذخیره شده گوگل هم فایل دانلود می شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی