ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گلکسی نوت ۱۰
تکنولوژی

هر آنچه از رویداد معرفی گلکسی نوت ۱۰ انتظار داریم

سامسونگ یکی از شرکت هایی است که نمی تواند تا روز رونمایی از محصولاتش دندان روی جگر گذاشته و اطلاعات آنها را لو ندهد. همین علاقه به کنار زدن گوشه‌وکنار پرده نمایش باعث شده از ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ | ۲۲:۰۰

سامسونگ یکی از شرکت هایی است که نمی تواند تا روز رونمایی از محصولاتش دندان روی جگر گذاشته و اطلاعات آنها را لو ندهد. همین علاقه به کنار زدن گوشه‌وکنار پرده نمایش باعث شده از رویداد مهمی که بامداد همین پنجشنبه برگزار می شود، اطلاعات نسبتا کاملی داشته باشیم.

سامسونگ هفته قبل با رونمایی از گلکسی تب S6 با یک تیر دو نشان را زد. همانطور که کمپانی های بزرگ از جمله اپل و گوگل چند روز مانده به یک رویداد بزرگ از محصولی نه چندان پر اهمیت پرده برداری می کنند، سامسونگ هم نه تنها گلکسی تب S6 را معرفی کرد، بلکه نشان داد که مراسم پنجشنبه بزرگتر و پر اهمیت تر آن است که جایی برای یک تبلت ۶۰۰ دلاری داشته باشد.

شنیده ها حکایت از آن دارد که در فهرست سامسونگ چند مدل گلکسی نوت ۱۰، گوشی تاشو، ساعت هوشمند و چند گجت دیگر شانس رفتن روی سن نمایش را دارند.

گلکسی نوت ۱۰ و دوستان

زمستان سال قبل سامسونگ چند مدل مختلف از گلکسی اس ۱۰ را معرفی کرد و همین روند در مورد گلکسی نوت ۱۰ نیز تکرار می شود. بیشتر شایعات از معرفی ۳ مدل حکایت دارد که شامل نسخه معمولی با نمایشگر ۶.۳ اینچی و مدل پرو و نسخه سازگار با 5G می شود.

طراحان این شرکت برای کسانی که فکر می کنند نمایشگر امولد نسخه عادی به اندازه کافی بزرگ نیست، مدل پلاس را آماده کرده اند که با صفحه نمایش ۶.۸ اینچی تنه به تنه تبلت ها می زند. خوشبختانه حاشیه پنل آنقدر کاهش یافته که مجبور به سر و کله زدن با یک پاره آجر نشوید.

آنطور که منابع آگاه می گویند گلکسی نوت ۱۰ پلاس به دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f2.2 مجهز خواهد شد که در وسط لبه بالایی جاخوش می کند. اصل ماجرا البته در پنل عقب می گذرد که میزبان حسگری ویژه در کنار ماژول تصویربرداری سه گانه است. سه گانه ای شامل نخستین حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم متغیر سه حالته (f1.8 ،f.1.5 و f2.4)، حسگر ۱۶ مگاپیکسلی الترا واید و ۱۲ مگاپیکسلی تله فوتو با زوم دو برابری. در کنار این دوربین یک سنسور زمان پرواز ToF تعبیه شده که در مدل معمولی نوت ۱۰ خبری از آن نیست.

اگر شایعات در مورد مدل سوم درست از آب درآید پای 5G برای نخستین بار به سری گلکسی نوت باز خواهد شد. گلکسی نوت ۱۰ 5G را می توان پرچمداری با قارچ و پنیر اضافه به شمار آورد، چون پوشش 5G در دنیا بسیار محدود است و همه حاضر به پرداخت پول اضافه برای آن نیستند. با این وجود معرفی این مدل با استراتژی کمپانی کره ای جور در می آید چون زمستان گذشته هم سیاست مشابهی را در مورد سری گلکسی اس در پیش گرفت.

سامسونگ هم مثل اپل از نظر چیپست میان پرچمدارهایش تفاوت چندانی نگذاشته و همه آنها را به مدل های تازه معرفی شده اگزینوس ۹۸۲۵ یا اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس مجهز خواهد کرد که نسبت به چیپست های ۹۸۲۰ و ۸۵۵ از نظر پردازنده و پردازشگر گرافیکی دستخوش بهینه سازی‌ شده اند.

گلکسی نوت ۱۰ پلاس از درگاه کارت حافظه میکرو اس دی بهره می برد اما نوت ۱۰ احتمالا از این قابلیت محروم است. در مورد رم هم به ۱۲ گیگابایت برای مدل پلاس و ۸ گیگابایت برای مدل کوچکتر اشاره شده است.گلکسی نوت ۱۰

دیگر تفاوت این دو نسخه به ظرفیت باتری برمی گردد که برای نسخه پلاس ۴۳۰۰ میلی آمپر ساعت عنوان شده در حالی که ظرفیت باتری مدل معمولی از ۳۶۰۰ میلی آمپر ساعت فراتر نمی رود.

قبلا به واسطه ثبت یک پتنت و انتشار تصاویری تبلیغاتی حرف هایی از مجهز شدن قلم اس پن به دوربین شنیده می شد که باید دید چقدر درست از آب در خواهد آمد.

گلکسی واچ اکتیو ۲

هنوز شش ماه از معرفی گلکسی واچ اکتیو سپری نشده اما ظاهرا سامسونگ خود را برای روی پرده بردن قسمت دوم آماده کرده است. این ساعت در ابعاد ۴۰ و ۴۴ میلیمتری از راه رسیده و قابلیت پایش ضربان قلب یا ECG و تشخیص سقوط غیر منتظره را با یک به روز رسانی در نیمه اول سال ۲۰۲۰ دریافت خواهند کرد. گلکسی واچ اکتیو ۲

شایعات همچنین به حذف بزل چرخان و جایگزینی آن با نسخه لمسی اشاره کردند. احتمال غیبت این ساعت در پنجشنبه وجود دارد چون خبرهایی از معرفی آن در دوشنبه و طی رویدادی اینترنتی به گوش می رسد.

گلکسی فولد

گلکسی فولد قرار بود مهر تاییدی بر پیشگام بودن سامسونگ میان موبایل ها ساز باشد اما اوضاع آن چنان که باید خوب پیش نرفت. از زمان معرفی این دستگاه تا کنون خبرهای ضد و نقیض بسیاری درباره آن شنیده می شود و با توجه به اهمیتی که دارد بعید نیست سامسونگ بخشی از رویداد پنجشنبه را به ارائه اطلاعات جدیدی درباره آن اختصاص دهد.

گلکسی نوت ۱۰

از جمله گمانه زنی ها پیرامون گلکسی فولد ۲ باید پشتیبانی از استایلوس، افزایش سایز نمایشگر و عرضه در اوایل ۲۰۲۰ اشاره کرد. همچنین تولید گوشی با نمایشگر تا شونده به سمت بیرون (مشابه میت ایکس) نیز از دیگر احتمالات است.

گلکسی بوک اس

هرچند معرفی لپ تاپ در مراسمی که مختص گوشی ها است چندان معمول نیست اما انتشار رندرهای با کیفیت گلکسی بوک اس تنها چند روز مانده به رویداد آگوست احتمال معرفی آن را بالا برده. ظاهر گلکسی بوک اس تا حد زیادی از سرفیس مایکروسافت الهام گرفته شده و از چیپست اسنپدراگون ۸۵۵، ۸ گیگابایت رم و ویندوز ۱۰ بهره خواهد برد.

گلکسی هوم

سال گذشته همین روزها بود که اسپیکر هوشمند گلکسی هوم بر پایه دستیار دیجیتالی بیکسبی معرفی شد. بسیاری این دستگاه را رقیب هوم پاد می دانستند اما از آن زمان هنوز رنگ بازار را به خود ندیده است.

آخرین بار Hyun-suk Kim یکی از مدیران اصلی سامسونگ تاریخ عرضه این گجت را تابستان اعلام کرد، بنابرین اگر کره ای ها به کلی پروژه اسپیکر مورد بحث را کنار نگذاشته باشند، احتمال ارائه اطلاعات بیشتر در رویداد پنجشنبه وجود دارد. در عین حال برخی شایعات با اشاره به اسناد FCC از احتمال معرفی نسخه ارزانتر گلکسی هوم حکایت دارند.

از شما دعوت می کنیم ساعت ۰۰:۳۰ بامداد پنجشنبه ۱۷ مرداد با پوشش زنده دیجیاتو از این مراسم همراه باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • M.Gh
    M.Gh | ۱۵ مرداد ۱۳۹۸

    اپل دوستا کجان؟?

  • esmaeel elahi
    esmaeel elahi | ۱۳ مرداد ۱۳۹۸

    با سلام
    خبرهای تکمیلی که میگزارین ??

  • Reza Bahadori
    Reza Bahadori | ۱۳ مرداد ۱۳۹۸

    والا ما اصلا انتظار خاصی نداریم چون نمیتونیم حالا حالاها بخریمش?

مطالب پیشنهادی