ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حافظه SSD جدید Liqid معرفی شد؛ 32 ترابایت ظرفیت، 24 گیگابایت بر ثانیه سرعت

شرکت Liqid به عنوان سازنده SSD برای کاربردهای حساس و سنگین، قصد دارد یکی از حرفه ای ترین محصولاتش را طی هفته جاری معرفی کند. این حافظه SSD که Element LQD4500 نام دارد در زمینه ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۰

شرکت Liqid به عنوان سازنده SSD برای کاربردهای حساس و سنگین، قصد دارد یکی از حرفه ای ترین محصولاتش را طی هفته جاری معرفی کند. این حافظه SSD که Element LQD4500 نام دارد در زمینه سرعت انتقال داده، قابلیت های پیشرفته و امنیت حرف اول را در این حوزه می زند.

درایو LQD4500 از چهار کنترلر Phison و 32 ترابایت حافظه فلش 3D TLC NAND بهره می گیرد و از درگاه PCIe نسل 4.0 برای انتقال داده استفاده می کند. احتمالاً شرکت Liqid از فناوری RAID سخت افزاری برای افزایش سرعت و امنیت استفاده کرده است. درایو Element LQD4500 که برای دیتاسنترها و سازمان ها ساخته شده، توانایی حفاظت از اطلاعات در زمان قطع برق و بازیابی پیشرفته داده ها را نیز دارد.

حافظه SSD

سریع ترین مدل این SSD در حالت خواندن و نوشتن ترتیبی به سرعت 24 گیگابایت بر ثانیه می رسد و توانایی اجرای 4 میلیون عملیات خواندن و نوشتن در ثانیه (IOPS) را دارد. تأخیر دسترسی در حالت خواندن و نوشتن داده هم در این درایو به ترتیب 80 و 20 میکروثانیه اعلام شده است.

حافظه SSD جدید Liqid در قالب یک کارت پی سی آی اکسپرس با ابعاد کامل (FHFL) به همراه هیت سینک عرضه می شود و 65 وات برق مصرف می کند. بنابراین باید گردش هوای مناسبی داخل سیستم برقرار باشد تا از داغ شدن قطعات جلوگیری شود. در ادامه مشخصات کامل این درایو SSD را می بینید:

حافظه SSD

برای مقایسه کارآیی این درایو، بهتر است بدانید حداکثر سرعت SSD های 2.5 اینچی معمولاً 500 مگابایت بر ثانیه است و حتی درایوهای NVMe M.2 پیشرفته هم نهایتاً به سرعت 3.5 گیگابایت بر ثانیه برای انتقال داده می رسند.

درایو Liqid Element LQD4500 در جریان همایش حافظه فلش (FSM) طی هفته جاری به شکل رسمی و توسط شرکت Phison به نمایش در می آید. هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد قیمت گذاری و زمان عرضه این حافظه SSD در دست نیست اما انتظار می رود قیمت بسیار بالایی داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Reza Dark
    Reza Dark | ۱۳ مرداد ۱۳۹۸

    یاخدا دهنم وا شد

مطالب پیشنهادی