ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لینوکس مینت 19.2 با پشتیبانی بلندمدت معرفی شد

در ادامه تلاش های گسترده جامعه اپن سورس به منظور بهینه سازی سیستم عامل لینوکس برای تمام کاربران، سیستم عامل لینوکس مینت 19.2 به نام تینا (Tina) با پشتیبانی بلندمدت به شکل رسمی معرفی شد. ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

در ادامه تلاش های گسترده جامعه اپن سورس به منظور بهینه سازی سیستم عامل لینوکس برای تمام کاربران، سیستم عامل لینوکس مینت 19.2 به نام تینا (Tina) با پشتیبانی بلندمدت به شکل رسمی معرفی شد.

انتشار این نسخه از لینوکس مینت با پشتیبانی بلندمدت اهمیت زیادی دارد، چون مینت را می توان بهترین نسخه دسکتاپ لینوکس دانست. یادگیری این سیستم عامل بسیار ساده است، حتی اگر هیچوقت از لینوکس استفاده نکرده باشید. رابط کاربری گرافیکی لینوکس مینت هم با آیکن ها و پنجره های شبیه ویندوز طراحی شده است.

همانند نسخه های قبلی، لینوکس مینت 19.2 تقریباً روی تمام کامپیوترهای شخصی به راحتی نصب می شود. این سیستم عامل به 2 گیگابایت رم نیاز دارد، اما با 1 گیگابایت هم کنار می آید. فضای پیشنهادی برای نصب هم 20 گیگابایت اعلام شده است. نهایتاً به یک کارت گرافیک معمولی و مانیتور نیاز دارید که حداقل از رزولوشن 768×1024 پیکسل پشتیبانی کنند.

لینوکس مینت 19.2 تینا

لینوکس مینت 19.2 از رابط کاربری گرافیکی سینامون 4.2 بهره می برد. آخرین نسخه سینامون حافظه رم بسیار کمی را مصرف می کند. طبق تست های انجام شده، سینامون 4.2 فقط به 67 مگابایت رم نیاز دارد، در حالی که نسخه قبلی یعنی سینامون 4.0 حدود 95 مگابایت رم را در اختیار می گرفت. البته اگر به سینامون علاقه ندارید، لینوکس مینت 19.2 با دسکتاپ های MATE و Xfce هم عرضه می شود.

بسیاری از برنامه های لینوکس مینت از جمله ابزار پشتیبان گیری (Backup tools)، مدیریت نرم افزارها (Software Manager) و مدیریت به روز رسانی (Update Manager) هم در این نسخه بهینه سازی شده اند. لیست تغییرات کامل و ویژگی های جدید لینوکس مینت 19.2 را می توانید از این لینک مطالعه کنید.

لینوکس مینت 19.2 فرمور لینوکس نسخه 1.173.8 و کرنل لینوکس نسخه 4.15.0.54 را اجرا کرده و بر اساس اوبونتو 18.04 طراحی شده است. در این سیستم عامل به شکل پیش فرض می توانید از LibreOffice 6.0.7، فایرفاکس 68.0.1 و تاندربرد 60.7.2 استفاده کنید اما به راحتی امکان جایگزینی این برنامه های پیش فرض هم وجود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۴ مرداد ۱۳۹۸

    چه عجب از توزیع های لینوکس هم مطلب زدید

مطالب پیشنهادی