ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مجیک لیپ با Undersea آکواریوم واقعیت افزوده را به خانه کاربران می‌آورد [تماشا کنید]

مجیک لیپ یک تجربه مجازی کامپیوتری به نام Undersea را معرفی کرده که با استفاده از محاسبه فضایی می‌تواند تجربه رفتن به آکواریوم را در خانه برای کاربر به ارمغان بیاورد. Undersea یک رابط محاسباتی فضایی است ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ | ۲۳:۵۹

مجیک لیپ یک تجربه مجازی کامپیوتری به نام Undersea را معرفی کرده که با استفاده از محاسبه فضایی می‌تواند تجربه رفتن به آکواریوم را در خانه برای کاربر به ارمغان بیاورد.

Undersea یک رابط محاسباتی فضایی است که در ابعاد اتاق کار می‌کند و برای هدست واقعیت افزوده One مجیک لیپ طراحی شده. بر اساس گفته‌های سازندگان در مجیک لیپ، Undersea از یک دمو که فقط شامل یک ماهی می‌شد آغاز به کار کرد و در نهایت تا تبدیل شدن به یک آکواریوم پیش رفت.

محاسبه فضایی

مجیک لیپ Undersea را در کنفرانس گرافیک کامپیوتری Siggraph 2019 به نمایش درآورد که در آن یک اتاق نشیمن برای بازدیدکنندگان درنظر گرفته شده بود تا این ابزار جدید در آن برایشان به نمایش دربیاید. در گوشه‌ای از اتاق مبلی قرار داشت و با استفاده از Undersea در وسط اتاق یک صخره مرجانی به بازدیدکنندگان نمایش داده شد.

در واقع این تکنولوژی به کاربر اجازه می‌دهد که فضای زیر دریا و انواع موجودات دریایی را به صورت دینامیک و در قالب واقعیت افزوده مشاهده کند. سازندگان تمرکز ویژه‌ای هم روی بخش موسیقی Undersea داشته‌اند تا تجربه‌ای آرامش‌بخش‌تر برای مخاطبان رقم بزنند.

علاوه بر این مجیک لیپ تاکید ویژه‌ای بر وفاداری تجربه گرافیکی داشته و کارهای گرافیکی را با استفاده از آنریل انجین و وولکان 3.1 انجام داده. بر اساس گفته سازندگان آن‌ها در این پروژه سعی کرده‌اند مرزهای محاسبه فضایی را جا به جا کرده و تجربه جدیدی برای کاربر به ارمغان بیاورند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی