ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شیائومی احتمالا در حال ساخت تلفن هوشمند با پنل خورشیدی است

شیائومی اختراع جدیدی را به ثبت رسانده که نشان می دهد این کمپانی احتمالا در حال طراحی یک تلفن هوشمند جدید با پنل خورشیدی است. سایت LetsGoDigital که این پتنت را شناسایی کرده، بر اساس طرح ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

شیائومی اختراع جدیدی را به ثبت رسانده که نشان می دهد این کمپانی احتمالا در حال طراحی یک تلفن هوشمند جدید با پنل خورشیدی است.

سایت LetsGoDigital که این پتنت را شناسایی کرده، بر اساس طرح های موجود در آن رندرهایی باکیفیت از شمایل احتمالی گوشی طراحی کرده است. با نگاه کردن به رندرهای این گوشی به اولین نکته ای که بر می خوریم، صفحه نمایش با حاشیه های بسیار باریک است.

همچنین هیچ گونه حفره ای در نمایشگر به چشم نمی خورد. با توجه به اینکه در فایل ثبت اختراع شیائومی هیچ اشاره ای به حفره نمایشگر و دوربین بیرون جهنده نشده، این احتمال می رود که این گوشی با دوربین سلفی زیر نمایشگر به بازار عرضه شود. کمپانی اوپو برای نخستین بار از این قابلیت در MWC شانگهای رونمایی کرده بود.

آیا گوشی خورشیدی شیائومی چنین ظاهری خواهد داشت؟

همچنین اثری از حسگر اثر انگشت هم به چشم نمی خورد. نکته جالب توجه دیگر ضخامت کم گوشی با توجه به کارگیری پنل خورشیدی در پشت آن است.

این اولین بار نیست که پنل خورشیدی در تلفن های همراه به کار گرفته می شود؛ سال 2010 ال جی گوشی GD510 Pop را به بازار عرضه کرد که با تنها 11.2 میلیمتر ضخامت، باتری آن از قابلیت شارژ خورشیدی بهره می برد. در این گوشی که با هدف کمک به طبیعت تولید شده بود، کاربر می توانست با 10 دقیقه قرار دادن گوشی در معرض نور خورشید، 2 دقیقه زمان مکالمه یا 180 دقیقه زمان روشن ماندن گوشی را افزایش دهد.

ال جی تقریبا یک دهه پیش از پنل خورشیدی در GD510 استفاده کرده بود

باید دید کاربران چطور به گوشی های خورشیدی واکنش نشان می دهند و اینکه سازندگان می توانند به شکل کاربردی از این قابلیت در محصولات خود استفاده کنند یا نه. با توجه به مصرف زیاد گوشی های امروزی و تبدیل شدن پاور بانک به یک ابزار تقریبا ضروری، احتمال اینکه این ویژگی با واکنش مثبت کاربران مواجه شود زیاد است.

هنوز نمی دانیم شیائومی چه زمانی تلفن هوشمند با پنل خورشیدی به بازار خواهد فرستاد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ali۰۱.
    Ali۰۱. | ۱۴ مرداد ۱۳۹۸

    تا حالا گوشتون زیر آفتاب مونده!

مطالب پیشنهادی