ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خرید و فروش اعضای بدن
تکنولوژی

رئیس پلیس فتا: خرید و فروش اعضای بدن در فضای مجازی ممنوع است

رئیس پلیس فتا اعلام کرده خرید و فروش اعضای بدن در فضای مجازی ممنوع است و کانال هایی با عنوان خرید و فروش اعضای بدن در فضای مجازی وجود ندارد. فروش اعضاء بدن و نه ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۲۲

رئیس پلیس فتا اعلام کرده خرید و فروش اعضای بدن در فضای مجازی ممنوع است و کانال هایی با عنوان خرید و فروش اعضای بدن در فضای مجازی وجود ندارد.

فروش اعضاء بدن و نه اهداء آن، مدت‌هاست که از مرز کاغذ نوشته‌های روی دیوار‌ها گذشته و شکل جدیدتری به خود گرفته؛ حالا افرادی که می‌خواهند اعضاء بدن خود را بفروشند، در فضای مجازی کبد، کلیه و سایر اعضاء بدن خود را آگهی می‌کنند. از سوی دیگر دلالی آنلاین اعضاء بدن بستری مناسب را برای کلاهبرداری از افراد نیازمند به پیوند اعضاء فراهم کرده است.

خرید و فروش اعضای بدن

سردار «وحید مجید» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا تاکید کرده که هر گونه خرید و فروش اعضای بدن در فضای مجازی برابر اطلاعیه وزارت بهداشت ممنوع است و تنها زیر نظر وزارت بهداشت انجام می شود:

«چنانچه موردی در کانال های فضای مجازی دیده شود قطعا برخورد می شود به عنوان مثال در یک مورد، کانالی در فضای مجازی در مورد فروش کلیه فعالیت داشت که تحت رصد پلیس فتا قرار گرفت و در نهایت با پیگیری قضائی این کانال مسدود شد.»

به گفته سردار وحید مجید چنانچه پلیس به موردی در زمینه خرید و فروش مواد مخدر برخورد کند قطعا برخورد های قانونی صورت می گیرد: «ولی در سطح آشکار چنین چیزی وجود ندارد و اگر هم باشد بسیار انگشت شمار است. احتمال دارد در حوزه های خصوصی چنین مواردی وجود داشته باشد اما در سطح عمومی رصد دقیقی داریم.»

خرید و فروش اعضای بدن

سال گذشته سرهنگ «تورج کاظمی» نیز تاکید داشته بود که پلیس بر این سایت‌ها نظارت دقیقی دارد ولی باید گفت که این سایت‌ها و کانال‌ها و صفحات مجازی همچنان در سطح اینترنت وجود دارد.

خرید و فروش کلیه و دیگر اعضای بدن مدتهاست که در فضای مجازی ادامه دارد و با وجود هشدارها و پیگیری‌های پلیس فتا هنوز ریشه‌کن نشده است. گفتنیست انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران نیز تاکید کرد که با دستور دادسرای جرایم رایانه‌ای و فن آوری اطلاعات به پلیس فتا، سایت‌های فعال در خرید و فروش کلیه و دیگر اعضاء بدن توقیف و کلیه اعضای فعال در آن به دادسرا معرفی خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • enrix
    enrix | ۱۴ مرداد ۱۳۹۸

    انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران ، میدونستم کار این انجمنه چون اگه مردم که اکثرا از سرناچاری ، برن بفروشن کلیه ها رو دیگه کسی رایگان کلیه نمیده به اینا که بدن به بقیه

  • ilyma13
    ilyma13 | ۱۴ مرداد ۱۳۹۸

    جاهای دیگه مگه آزاده؟!امثال شما که این بلا هارو سر مردم اوردینو باید گرفت اعضاتونو فروخت البته به جز مغز...

  • Mrghn Mrghn
    Mrghn Mrghn | ۱۴ مرداد ۱۳۹۸

    به جای ممنوع کردن به فکر این مردم بیچاره باشین که کلیشون رو نفروشن، خدا لعنت کنه....

مطالب پیشنهادی