ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیا پردازش عرضه موبایل‌های شیائومی در بازار ایران را آغاز کرد

شرکت مدیا پردازش از امروز (۱۳ مرداد ۹۸) توزیع گسترده برخی موبایل‌های شیائومی را در بازار ایران آغاز کرد. «مزدک ابراهیمیان»، عضو هیات مدیره و معاون بازرگانی شرکت مدیا پردازش با اعلام این خبر در گفتگو ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

شرکت مدیا پردازش از امروز (۱۳ مرداد ۹۸) توزیع گسترده برخی موبایل‌های شیائومی را در بازار ایران آغاز کرد. «مزدک ابراهیمیان»، عضو هیات مدیره و معاون بازرگانی شرکت مدیا پردازش با اعلام این خبر در گفتگو با دیجیاتو می‌گوید که این اقدام برای تامین هر چه بیشتر بازار موبایل و البته ایجاد تنوع در بازار موبایل توسط این شرکت انجام شده است:

«برای تامین هرچه بیشتر بازار از طریق درگاه رسمی، برندهای مختلف را بررسی کردیم و متوجه شدیم که در حال حاضر بهترین گزینه برای حضور در بازار ایران، برند شیائومی است. به همین دلیل محصولات شیائومی از امروز در بازار پخش خواهد شد.»

ابراهیمیان می‌گوید که عرضه محصولات شیائومی در بازار ایران بر خلاف سایر برندهایی معروفی که امروز در بازار به سختی حضور دارند، بدون تاخیر و مشکل خواهد بود. او همچنین خبر می‌دهد که تصمیم مدیا پردازش در اولین قدم، وارد کردن موبایل‌های اقتصادی و میان‌رده‌ از این برند چینی است:

«واردات در پارت اول، مربوط به موبایل‌های نوت ۷، ۷ و ۶A خواهد بود. در مراحل بعدی، سراغ موبایل‌های رده بالاتر و پرچمدار خواهیم رفت، چراکه در حال حاضر به دنبال دریافت بازخورد هستیم چون تا امروز هیچ شرکتی به شکل جدی روی محصولات شیائومی کار نکرده و موبایل‌های این برند که تاکنون وارد بازار می‌شد، محدود و در تعداد بسیار کم بوده است. اما ما موبایل را به شکل انبوه وارد می‌کنیم و به همین دلیل می‌خواهیم روی محصولات اقتصادی و میان‌رده بازخورد بگیریم تا در آینده به سراغ پرچمداران این برند برویم.»

در این میان اما چالش جدی که مدیا پردازش با آن مواجه خواهد بود، آشناسازی خریدار ایرانی با این محصول نسبتاً کم‌نام‌ونشان در بین عامه‌ی مردم است. حتی زمانی که به گزارش بهار ۹۸ کافه بازار دقت کنیم، می‌بینیم که شیائومی تنها ۰.۹ درصد از بازار موبایل ایران را در اختیار دارد در حالی که سامسونگ ۶۲ و هوآوی ۲۲ درصد این بازار را در اختیار دارند. معاون بازرگانی مدیا پردازش در پاسخ به این سوال که آیا مصرف‌کننده‌ی ایرانی که به محصولات سامسونگ و هوآوی در سه لایه‌ی اقتصادی، میان‌رده و پرچمدار عادت کرده آیا می‌تواند شیائومی را به عنوان یک انتخاب در ایران بپذیرد یا خیر، به دیجیاتو می‌گوید:

«فاکتور مهمی که موبایل‌های شیائومی را متمایز می‌کند قیمت رقابتی‌اش در کنار کیفیت بالا است. شاید در ایران نتوانیم از نظر تصویر برند، این محصولات را با هم مقایسه کنیم، ولی به دلیل افزایش نرخ ارز و کاهش قدرت خرید افراد، قیمت‌های رقابتی شیائومی به این برند برای حضور در بازار ایران کمک می‌کند. برای مثال یک موبایل اقتصادی یا میان‌رده‌ی شیائومی با مشخصات سخت‌افزاری مشابه با برندهای دیگر، بین ۲۰ الی ۳۰ درصد قیمت کمتری دارد. این در حالیست که کیفیت هم کاهش نداشته است. به دلیلِ همین کیفیت مناسب و قیمت رقابتی، این برند می‌تواند جای خودش را در بازار ایران باز کند.»

از سوی دیگر موبایل‌های شیائومی تاکنون با مشکل کمبود قطعه مواجه بوده‌اند. ابراهیمیان اما در پاسخ به همین مسئله، توضیح می‌دهد که مدیا پردازش این مشکل را با روش خودش حل می‌کند:

«ما تجربه خدمات‌دهی برای محصولات اپل را داریم. برای موبایل‌های اپل قطعه اساساً پیدا نمی‌شود چراکه اپل بر مبنای IMEI و به تعدادی که فروشگاه‌های مستقیم خودش درخواست می‌کنند، قطعه در اختیارشان قرار می‌دهد. ما زمانی که خدمات‌دهی به محصولات اپل را آغاز کردیم تصمیم گرفتیم نیاز به قطعه را از روی دستگاه‌ها تامین کنیم. یعنی تعدادی موبایل به بخش خدمات اختصاص می‌دهیم و بر مبنای آن، دستگاه‌ها از هم باز می‌شوند و قطعات در اختیار متخصص‌های ما قرار می‌گیرند. در مورد شیائومی هم همین رویه پیش گرفته می‌شود و خودمان، تامین قطعه را به این صورت انجام خواهیم داد. به همین ترتیب نگرانی برای خدمات‌دهی به موبایل‌های شیائومی وجود ندارد.»

 


اصلاح و به روز رسانی: شرکت «تسک میران» در تماس با دیجیاتو اعلام می‌کند که این شرکت نمایندگی رسمی شیائومی در ایران را در اختیار دارد. تسک میران برای اثبات این موضوع، مدارک دریافت نمایندگی از شیائومی را در اختیار دیجیاتو گذاشت که به رویت دیجیاتو رسید. در این مقاله پیشتر نوشته شده بود که «شیائومی متولی رسمی در ایران ندارد»، که بدین وسیله اصلاح می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • haditahmasebi8096@gmail.com
    haditahmasebi8096@gmail.com | ۱۳ آبان ۱۴۰۱

    سلام خسته نباشید
    من یه گوشی آنر۵۰خریدم ولی رمز فعال سازیشا گم کردم میشه راهنماییم کنید؟

  • Haa Med
    Haa Med | ۱۴ مرداد ۱۳۹۸

    من تا حالا چندین گوشی شیاومی داشتم. داداشم و خواهرم هم دارن. به هرکی هم سفارش کردم بخره با تردید خریده ولی بعد مشتری شده.گوشی هایی ارزانتر از بقیه ی برندها داره ولی کیفیتی بسیار خوب دارن.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی