ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دانشمندان به کمک چاپ سه بعدی موفق به تولید قسمت‌هایی از قلب شدند

پژوهشگران دانشگاه کارنگی ملون (Carnegie Mellon University) با چاپ سه بعدی قسمت هایی از قلب، یک قدم به چاپ سه بعدی اعضای بدن نزدیک تر شدند. از مهم ترین دستاوردهای این آزمایش تولید موفقیت آمیز ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۰

پژوهشگران دانشگاه کارنگی ملون (Carnegie Mellon University) با چاپ سه بعدی قسمت هایی از قلب، یک قدم به چاپ سه بعدی اعضای بدن نزدیک تر شدند.

از مهم ترین دستاوردهای این آزمایش تولید موفقیت آمیز پروتئین کلاژن بوده است. این پروتئین نقشی حیاتی در کارکرد صحیح اعضا در بدن بازی می کند. چاپ این ماده به دلیل خصوصیات شیمیایی آن که به سرعت از هم فرو می پاشد، برای پژوهشگران چالش های متعددی به همراه داشته است.

محققان دانشگاه کارنگی به کمک نوع خاصی از هیدروژل و استفاده از آن به عنوان بستر کلاژن، مانع از از هم پاشیدگی سریع آن شدند. آنها کلاژن ها را به صورت لایه لایه در این ژل تزریق کرده و پس از شکل گیری ساختار محکم تر، ترکیب را در دمای محیط قرار داده و با از بین رفتن ژل، به کلاژن پایدار دست یافتند.

دانشمندان دانشگاه کارنگی به کمک این تکنیک موفق به ساخت قسمت هایی از قلب انسان در ابعاد واقعی شدند. آنها برای اینکار به کمک کلاژن و سلول های ماهیچه قلب، عروق خونی، دریچه هایی با قابلیت باز و بسته شدن و بطن قلب را ساختند. تا پیش از این دانشمندان موفق به تولید بافت قلب شده بودند.

هنوز تا چاپ سه بعدی اعضای بدن یعنی زیست چاپ (3D Bioprinting) و به کارگیری آنها در بدن انسان فاصله زیادی داریم. این پژوهش بشر را یک قدم به چاپ کامل قلب و حل مشکل کمبود یکی از مهم ترین عضوهای بدن، نزدیک تر کرده است. محققان دانشگاه کارنگی قصد دارند دستاورد خود را از طریق کمپانی Fluidform وارد فاز تجاری کنند.

«آدام فاینبرگ» (Adam Feinberg) پروفسور مهندسی شیمی و مهندسی و علم مواد دانشگاه کارنگی که این تحقیق در آزمایشگاه او انجام شده می گوید:

«هنوز سالها پژوهش برای استفاده گسترده از این تکنولوژی نیاز است؛ با این وجود باید از نتیجه این تحقیق و پیشرفت های این چنین که ما را هر چه بیشتر به تولید اعضای بدن انسان نزدیک تر می کنند به وجد آمد.»

این تحقیق در ژورنال Science به چاپ رسیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی