ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مینگ چی کو: تعرفه‌های دولت ترامپ تاثیری بر عملکرد اپل در بازار آمریکا ندارد

تحلیلگر معروف مسائل مربوط به اپل مینگ چی کو یادداشتی منتشر کرده که چگونگی تأثیر پذیرفتن زنجیره تامین و سایر بخش‌های کسب و کار این شرکت بر اثر تعرفه های آمریکا را بیان می‌کند. کو ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۰

تحلیلگر معروف مسائل مربوط به اپل مینگ چی کو یادداشتی منتشر کرده که چگونگی تأثیر پذیرفتن زنجیره تامین و سایر بخش‌های کسب و کار این شرکت بر اثر تعرفه های آمریکا را بیان می‌کند.

کو می‌گوید که احتمالا تعرفه‌ها تاثیر خاصی روی قیمت محصولات اپل در آمریکا نخواهد داشت. هفته گذشته ترامپ اعلام کرد که آمریکا 10 درصد تعرفه روی یک سری دیگر از اجناس وارداتی چین به ارزش 300 میلیارد دلار درنظر گرفته که قرار است از اول سپتامبر اجرا شود.

در حالی که هنوز مشخص نیست آیا این تعرفه جدید شامل محصولات اپل هم می‌شود یا نه، تحلیلگران نگرانی خود را ابراز کرده‌اند و سهام اپل هم با افت روبه رو شده است. کو می‌گوید که اپل احتمالا پیش‌بینی‌های لازم را برای گذر از این تعرفه‌ها انجام داده و «در یک دوره کوتاه مدت این هزینه‌های اضافی را کاملا جذب می‌کند».

کو همچنین اعتقاد دارد که با وجود تعرفه‌ها، هزینه تجهیزات سخت‌افزاری و حمل و نقل پیش‌بینی شده برای اپل در آمریکا بدون تغییر خواهد ماند و در طولانی مدت هم تولیدات خارج از چین اپل می‌تواند پاسخگوی بخش اعظم درخواست بازار آمریکا باشد.

در واقع این نظر کو بر اساس ترکیبی از درجه اتوماسیون تولید اپل و سهم بازار اپل در آمریکا ازائه شده. به گفته او اگر سهم بازار اپل در آمریکا کم بوده و درجه اتوماسیون تولید آن بالاتر باشد، گسترش تولیدات خارج از چین برای برآورده کردن نیاز بازار آمریکا آسانتر خواهد بود. پیش‌بینی کو برای هرکدام از محصولات اپل در جدول زیر آورده شده است. هرچه درجه اتوماسیون تولید بالاتر باشد و نیاز بازار آمریکا به هر محصول کمتر، گسترش تولیدات خارج از چین برای برآورده کردن نیاز  این بازار برای اپل آسانتر خواهد بود.

تعرفه های آمریکا

هفته گذشته کوک در جلسه‌ای اعلام کرده بود:

می‌دانم که گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد اقدامات مختلف ما صورت می‌گیرد. اگر من جای شما بودم اهمیت چندانی به این حرف‌ها نمی‌دادم. از دید من بخش اعظمی از محصولات ما در محل‌های مختلف تولید می‌شود و کشورهایی مثل آمریکا، ژاپن، چین و کره و حتی اتحادیه اروپا هکمکاری خوبی با ما دارند. معنی یک زنجیره تامین جهانی هم همین است.

تا به حال که اپل از پیامد تعرفه های آمریکا جسته و تقریبا هیچکدام از محصولاتش شامل جریمه و صدمات این تعرفه‌ها نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی