ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رییس کتابخانه ملی: با کمک فناوری، کتابخانه ملی را به خانه هر ایرانی می آوریم

رییس کتابخانه ملی در آیین اختتامیه رویداد ویتا تاکید کرد که فناوری می تواند فصل جدیدی برای توسعه بازار علوم انسانی به همراه داشته باشد. او همچنین اذعان داشت که آنها قصد دارند هر خانه ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۹:۱۰

رییس کتابخانه ملی در آیین اختتامیه رویداد ویتا تاکید کرد که فناوری می تواند فصل جدیدی برای توسعه بازار علوم انسانی به همراه داشته باشد. او همچنین اذعان داشت که آنها قصد دارند هر خانه ایرانی به تمام آرشیو کتابخانه ملی دسترسی داشته باشد.

«اشرف بروجردی» در اختتامیه رویداد ویتا گفت: «جوانان خلاق سرزمین ما می توانند با استفاده از فناوری های روز دنیا، کاری کنند که در هر خانه ایرانی، یک کتابخانه ملی وجود داشته باشد. ما وظیفه داریم به جوانان کمک کنیم تا آنها به فکر ترک وطن نباشند.»

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی باور دارد بازار نوین کسب و کار با استفاده از آخرین تکنولوژی ها میتواند جایگزین رویه های پیشین شود:

«البته صحبت من به این به معنای این نیست که روش های گذشته منسوخ شده یا مطلوب نیست، بلکه به این معناست که آن روش ها در مقطع زمانی خود کارآمد و اثر بخش بوده اما اگر بخواهیم توسعه را مبنای پیشرفت کشور قرار بدهیم، باید با استفاده از فناوری، راه نوینی برای رسیدن به این هدف پیدا کنیم.»

بروجردی با اشاره به دو ابزار دانش و کاربردی کردن دانش تاکید کرد علوم انسانی با کمک این دو عامل وارد فاز جدیدی خواهد شد.

به گفته بروجردی ایران در حوزه علوم انسانی به نگاه‌های نو نیاز دارد:

«نگاه یعنی کاربردی کردن علوم انسانی که می تواند از خلال دانش به دست بیاید. این نگاه یعنی کاربردی کردن علوم انسانی که می تواند از خلال دانش به دست بیاید.

سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایرانیان، حافظه ملی ایرانیان است و باید با برخورداری از دانش های نوین روز دنیا و ایجاد فضای گفت و گو و تحقیق را ههای جدیدی را باز و دانش جدیدی را تولید کند. این برای ما اثربخش است.»

بروجردی در ادامه گفت: «عرصه ای که قرار است در حوزه لیپتک شکل بگیرد و به عنوان طرح تحول از آن یاد می کنیم، طرحی است که می تواند مبنای عمل ما در آینده برای بهره گیری از خلاقیت های جوانان باشد. جوانانی که سرمایه کشور هستند.»

رییس کتابخانه ملی باور دارد این مجموعه با کمک استارت آپها میتواند کاری کند که هر خانه ایرانی یک کتابخانه ملی داشته باشد.

«بابک زنده دل» مدیر پروژه لیپتک کتابخانه ملی نیز درخصوص شکل گیری این رویداد و به نتیجه رسیدن آن گفت:

«تابستان سال گذشته جرقه های ویتا در ذهن ما شکل گرفت وجلسات متعددی را برگار کردیم. شاید حدود هزار نفر ساعت کار کارشناسی اتفاف افتاد تا به این برسیم که این رویداد را انجام دهیم.»

به گفته زنده دل ۶۳ درصد و ۳۷ درصدشرکت کنندگان رویداد به ترتیب مردان و زنان تشکیل می دهند:

«افراد حاضر در رویداد اغلب فارغ التحصیل تخصصی هوش مصنوعی و بیگ دیتا هستند که سابقه خوبی در این حوزه داشتند. کسب و کار، علم اطلاعات و هوش مصنوعی و داده موضوعات مهمی بود که در این رویداد به آن پرداخته شد »

در پایان این مراسم تفاهم نامه‌ای برای ایجاد و راه اندازی مرکز نوآوری و تشابدهی فناوری های حوزه کتابداری، اسناد و محتوای دیجیتال ما بین معاونت علمی ریاست جمهوری ایران و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی به امضا رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی