ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ تولید انبوه نسل ششم حافظه SSD را آغاز کرد

سامسونگ الکترونیکس با تولید انبوه نسل جدید SSD با چیپ V-NAND صد لایه ای، جایگاه خود را به عنوان پیشرو در زمینه تولید حافظه های SSD تثبیت کرد. سامسونگ اعلام کرده که از چیپ 256 ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۸:۴۵

سامسونگ الکترونیکس با تولید انبوه نسل جدید SSD با چیپ V-NAND صد لایه ای، جایگاه خود را به عنوان پیشرو در زمینه تولید حافظه های SSD تثبیت کرد.

سامسونگ اعلام کرده که از چیپ 256 گیگابیتی 3 بیتی خود برای تولید حافظه های SSD برای سازمان ها استفاده خواهد کرد. غول فناوری کره جنوبی گفته که این محصول از لحاظ سرعت، بهره وری و مصرف انرژی در بازار بهترین خواهد بود.

سامسونگ مدعی شده در چیپ 100 لایه ای یا نسل ششم این شرکت زمان دسترسی نوشتن 450 میکروثانیه و زمان دسترسی خواندن 45 میکروثانیه است. همچنین در مقایسه با چیپ 90 لایه ای عملکرد به میزان 10 درصد افزایش و مصرف برق 15 درصد کاهش پیدا کرده است.

به دلیل کاهش ابعاد چیپ ها و کاهش مراحل تولید، نرخ تولید حافظه های SSD در کارخانه های این شرکت تا 20 درصد سریع تر انجام شده و چرخه تولید انبوه حافظه تا 4 ماه کاهش پیدا خواهد کرد.

تولید انبوه و سریع چیپ های SSD منجر به رقابت شدید میان تأمین کنندگان حافظه NAND شده که این مسئله سامسونگ را از نظر رقابت با دیگر شرکت های تولید حافظه در موضع بهتری قرار می دهد.

سامسونگ قصد دارد علاوه بر سرورها از چیپ های V-NAND جدید خود در تلفن های هوشمند و خودروها نیز استفاده کرده و سهم بیشتری از بازار SSD ها را تصاحب کند. البته کاهش تقاضا برای حافظه های ساخت این شرکت و نصف شدن سود عملیاتی در سه ماهه دوم 2019، نگرانی هایی را برای سران کمپانی کره ای بوجود آورده بود.

سامسونگ مرداد سال گذشته تولید انبوه اولین حافظه SSD چهار بیتی چهار لایه ای (QLC) را اعلام کرد. این کمپانی با تولید حافظه های 4 لایه ای خرید SSD چند ترابایتی را برای طیف وسیعی از کاربران آسان تر کرد. اکنون این شرکت قصد دارد با به کارگیری تکنولوژی V-NAND سه بعدی خود این حافظه ها را در دسترس تر کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی