ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ZTE اولین گوشی 5G را در چین به بازار عرضه کرد

کمپانی ZTE با عرضه گوشی آکسون 10 پرو 5G در چین از رقیب خود هواوی پیشی گرفت و اولین تلفن هوشمند با پشتیبانی از شبکه اینترنت نسل پنجم را در این کشور به بازار عرضه ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

کمپانی ZTE با عرضه گوشی آکسون 10 پرو 5G در چین از رقیب خود هواوی پیشی گرفت و اولین تلفن هوشمند با پشتیبانی از شبکه اینترنت نسل پنجم را در این کشور به بازار عرضه کرد.

گوشی آکسون 10 پرو که نخستین بار در 2019 MWC شانگهای معرفی شده بود، با چیپست اسنپدراگون 855 و صفحه نمایش 6.47 اینچی AMOLED که رزولوشن 2340 در 1080 پیکسلی دارد، به بازار عرضه شده است. این گوشی از نسل اول مودم های 5G شرکت کوالکام به نام X50 برای متصل شدن به شبکه 5G بهره می برد.

آکسون 10 پرو 5G دارای دوربین سه گانه شامل دوربین اصلی 48 مگاپیکسل با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.7، دوربین فوق عریض 20 مگاپیکسلی با ضریب اف 2.2 و سنسور 8 مگاپیکسلی تله فوتو با اپرچر f/2.4 است.

دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی و با گشودگی دریچه دیافراگم 2.0 است. این محصول در مدل 256 گیگابایت با حافظه رم 8 یا 12 گیگابایتی و در مدل 128 گیگابایت با رم 6 گیگابایتی به دست خریدار می رسد.

از دیگر مشخصات گوشی آکسون 10 پرو 5G می توان به سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر، باتری 4000 آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 18 واتی و شارژ بیسیم اشاره کرد.

گوشی میت 20 ایکس 5G هواوی تا 25 مرداد به بازار نخواهد آمد

کاربران چینی بالاخره می توانند از امروز گوشی 5G بخرند، البته آنها باید برای بهره مندی از اینترنت نسل پنجم و راه اندازی اولین شبکه اینترنت 5G توسط کمپانی China Mobile تا ماه اکتبر (مهر) صبر کنند. اپراتور چینی امیدوار است تا پایان امسال در بیش از 50 شهر چین اینترنت 5G را به کاربران ارائه کند. دو اپراتور دیگر چین یعنی China Telecom و China Unicorn نیز پروانه های لازم برای راه اندازی شبکه 5G را دریافت کرده اند.

عرضه گوشی آکسون 10 پرو 5G توسط زد تی ای به معنی شکست هواوی در عرضه اولین گوشی 5G در بازار خانگی است؛ به این خاطر که هواوی تا 16 آگوست یعنی 25 مرداد اولین گوشی 5G خود یعنی میت 20 ایکس 5G را به بازار نخواهد فرستاد. جالب اینکه این گوشی از ماه گذشته در کشورهایی همچون انگلستان عرضه شده است.

علاوه بر هواوی سازندگان چینی دیگری مثل وان پلاس و اوپو نیز به ترتیب وان پلاس 7 پرو 5G و اوپو رینو 5G را در بازارهای جهانی عرضه کرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی