ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پی ۴۰ پرو
تکنولوژی

وطن‌پرستان چین در اوضاع تحریم‌ها به کمک هواوی می‌شتابند

از زمان قرار گرفتن هواوی در لیست سیاه این شرکت فراز و نشیب زیادی را به عنوان عواقب تحریم های آمریکا در بازارهای جهانی تجربه کرد با این حال شرایط در بازار داخلی برای غول ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۰

از زمان قرار گرفتن هواوی در لیست سیاه این شرکت فراز و نشیب زیادی را به عنوان عواقب تحریم های آمریکا در بازارهای جهانی تجربه کرد با این حال شرایط در بازار داخلی برای غول تکنولوژی چین همچنان بر وفق مراد است. فروش این شرکت با در نظر گرفتن زیرمجموعه آن یعنی آنر، 46.1 درصد سهم بازار چین را برایش به همراه داشته است.

البته با وجود این فراز و نشیب‌ها، در گزارش‌ها آمده که هواوی رشد مالی 30 درصدی نیمساله را تجربه کرده و با اینکه تحریم‌ها برای آن‌ها سخت‌تر از چیزی بوده که پیش‌بینی می‌کردند اما به لطف تلاش‌هایشان در زمینه تامین قطعات کلیدی و حفظ فرایندهای تولیدی توانسته‌اند تا به اینجا از عواقب تحریم های آمریکا بگریزند.

عواقب تحریم های آمریکا

هواوی مدتی است که به برند اول بازار چین تبدیل شده و بر اساس گزارشی از وال استریت ژورنال، شرکت‌های داخلی تلاش مضاعفی برای افزایش فروش این برند در اوضاع نابسامان این روزها به خرج داده‌اند.

مثلا یکی از کمپانی‌های مستقر در شهر پویانگ به هر کارمندی که گوشی‌های آیفون خود را با هواوی جایگزین کند، 65 یورو کمک هزینه تخصیص می‌دهد.  مثالی دیگر از این همکاری وطن‌پرستانه، شرکتی در چانگشا است که 25 یورو به هر کارمندی که گوشی هواوی داشته باشد جایزه می‌دهد. این شرکت تحریم آمریکا را به عنوان یک هشدار تلقی کرده و آن را مقاومتی در برابر توسعه قدرت ابتکار چینی می‌بیند.

در حالی که برخی از شرکت‌های آمریکایی راهی برای از سرگیری روابط با هواوی پیدا کرده‌اند، این شرکت به دنبال دریافت مجدد لایسنس اندروید است که احتمال می‌رود به زودی برای آن‌ها عملی شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • یاس کبود
    یاس کبود | ۱۵ مرداد ۱۳۹۸

    منم اگه بدونم پولم واسه پیشرفت و اقتصاد و اشتغال کشورم کمک و هزینه میشه با کمال میل کالای ساخت کشور خودم میخرم،ولی وقتی یه جنس با قطعات چینی درجه ۱۰رو یه اقا زاده کارخونه دار میاد میاره و سمبل میکنه و به چند برابر قیمت جهانی مشابه خارجیش با کیفیت یک بار مصرف میخاد بندازه بهم عمرا نمیخرم!

  • عزراییل
    عزراییل | ۱۵ مرداد ۱۳۹۸

    وطن پرستان نه کمونیست پرستان درسته

مطالب پیشنهادی