ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

احتمال تولید شاسی بلند بوگاتی با پیشرانه 1850 اسب بخاری RIMAC

در چند ماه گذشته همواره شایعاتی مبنی بر علاقه بوگاتی به طراحی و ساخت یک مدل شاسی بلند به گوش رسیده است. اگر چه در مقطعی ارایه چنین مدلی به صراحت از سوی مدیر عامل ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

در چند ماه گذشته همواره شایعاتی مبنی بر علاقه بوگاتی به طراحی و ساخت یک مدل شاسی بلند به گوش رسیده است. اگر چه در مقطعی ارایه چنین مدلی به صراحت از سوی مدیر عامل بوگاتی یعنی آقای استفان وینکلمن رد شده، اما ظاهرا هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده و احتمال توسعه شاسی بلند بوگاتی کماکان وجود دارد. آقای وینکلمن بهمن ماه در مقاله ای گفته بود:

اگر چه شایعات گسترده بوده و زمان نیز مناسب به نظر می رسد، اما بوگاتی خودرویی شاسی بلند تولید نخواهد کرد.

بر اساس شنیده ها، شدت علاقه مدیران بوگاتی به مدلی شاسی بلند بسیار زیاد بوده و آنها خواهان این هستند که دومین عضو خانواده پس از شیرون به این کلاس تعلق داشته باشد.

گزارش های قبلی حکایت از آن داشتند که شاسی بلند لوکس فرانسوی ها بر پایه لامبورگینی اوروس ساخته می شود، به همین خاطر بسیاری بر این باور بودند پیشرانه آن نیز در واقع همان موتور 4 لیتری V8 و توئین توربوی اوروس خواهد بود.

اما جورج کچر (Georg Kacher) نویسنده نشریه آمریکایی مجله اتومبیل (Automobile Magazine) معتقد است بجای موتور بنزینی فوق، شاسی بلند بوگاتی از پیشرانه ای تمام الکتریکی بهره برده و احتمالا با همکاری بخش تحقیق و توسعه کمپانی Edag ساخته خواهد شد. آقای کچر پیش بینی کرده وظیفه تولید این شاسی بلند برقی به کارخانه مگنا اشتایر در شهر گراتس اتریش سپرده می شود.

5abac4ca-bugatti-suv-3
رندرینگی هیجان انگیز از شاسی بلند بوگاتی

ظاهرا برای تامین پیشرانه بوگاتی به سراغ پورشه رفته تا با وساطت این کمپانی بتواند به پیشرانه تمام الکتریکی کمپانی ریمک دست پیدا کند. این پیشرانه 1850 اسب بخار قدرت داشته و نیروبخش ابر خودروهایی چون ریمک C_Two و پینینفارینا باتیستا است. شاید در جریان باشید که تابستان گذشته پورشه 10 درصد از سهام ریمک را خریداری کرد.

گفته می شود چنانچه بوگاتی نتواند با شرکت اهل کرواسی ریمک به توافق برسد، شانس استفاده از پلتفرمی که برای جانشین پورشه 918 اسپایدر توسعه می یابد، افزایش خواهد یافت.

با وجود گمانه زنی ها، بعید به نظر می رسد بوگاتی مدلی قدرتمندتر از شیرون را به طور همزمان تولید کند. بنابراین باید به گفته های آقای کچر و دیگر کارشناسان با دیده تردید نگریست.

شاسی بلند بوگاتی

در هر صورت آنچه واضح است اینست که پرونده شاسی بلند بوگاتی برخلاف خبرهای پیشین بسته نشده و این کمپانی در حال ارزیابی بازار و دریافت بازخوردهای لازم برای اتخاذ تصمیم نهایی است.

ناگفته نماند پیش از بوگاتی، کمپانی های دیگری چون فراری و استون مارتین نیز برای تولید مدلی شاسی بلند برنامه ریزی کرده و هم اینک در حال گذراندن مراحل تست و توسعه هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Forootan
    Forootan | ۱۵ مرداد ۱۳۹۸

    امیدوارم این مدل رو نسازه ?

مطالب پیشنهادی