ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل تا سال 2022 محصولات خود را کاملا از مواد بازیافتی خواهد ساخت

سران گوگل قول داده اند تا سال 2022 محصولات ساخته شده توسط این شرکت به طور صد در صد از مواد بازیافتی تشکیل شده باشند. روز گذشته «Ana Meegan» مدیر پایداری سخت افزار کمپانی گوگل ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

سران گوگل قول داده اند تا سال 2022 محصولات ساخته شده توسط این شرکت به طور صد در صد از مواد بازیافتی تشکیل شده باشند.

روز گذشته «Ana Meegan» مدیر پایداری سخت افزار کمپانی گوگل در مصاحبه ای با سایت Fast Company موضوع استفاده از بازیافتی را اعلام کرد. بدین ترتیب گوگل پیکسل، پیکسل بوک، اسپیکرهای گوگل هوم، نست (Nest) و لوازم جانبی همچون قاب های تلفن هوشمند و پایه شارژرها به طور کاملا از مواد بازیافتی ساخته خواهند شد.

سران گوگل همچنین قصد دارند تا سال 2020 ارسال محموله به مشتریان و برعکس کاملا عاری از ماده شیمایی کربن انجام شود. این شرکت با حذف ارسال مرسوله از طریق هواپیما، میزان انتشار کربن را تا 40 درصد کاهش داده است. البته ارسال مرسولات از طریق زمینی و دریایی زمان بیشتری به طول می انجامد، بنابراین باید دید گوگل چه راهکاری برای این موضوع پیدا خواهد کرد.

گوگل در گذشته نیز اقداماتی برای پایداری محیط زیست انجام داده و حالا رویکرد تولید محصول با پلاستیک بازیافتی نیز به اقدامات قبلی گوگل افزوده شده است. البته استفاده از مواد بازیافتی همیشه کار آسانی نیست؛ گوگل برای یکی از محصولات خود که اواخر سال جاری میلادی به بازار عرضه می شود، تصمیم گرفت به جای استفاده از ماده پلی استر استاندارد از پلاستیک بازیافتی استفاده کند.

تاکنون بیش از 8 میلیارد تن پلاستیک توسط انسان ها تولید شده است

تیم گوگل برای اطمینان از اینکه متریال مورد نظر استانداردهای مدنظر را داشته و شرکت ها توانایی تأمین آن را دارند، دو سال زمان صرف کرد. البته زحمات این شرکت جواب داد چون در این محصول یک سوم بطری پلاستیکی به کار رفته است. این کار گوگل را می توان اقدامی در جهت پاکسازی محیط زیست هم دانست چرا که تاکنون بیش از ۸ میلیارد تن پلاستیک توسط انسان ها تولید شده است.

اوایل امسال سامسونگ نیز قول استفاده بیشتر از موادی که پایداری بیشتری با محیط زیست دارند را در پکیج محصولات خود داد. کمپانی کره ای قصد دارد تا سال 2030 از 50 هزار تن پلاستیک بازیافتی در محصولات خود استفاده کرده و 7.5 میلیون تن مواد دور ریختنی را جمع آوری کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی